הרב ברוך אפרתי
הרב ברוך אפרתיצילום: עצמי

לקראת גיבוש עמדת המדינה בסוגיית הגיור בישראל נערכו בחג השבועות מאות שיעורים ברחבי בנושא הגיור.

את מבצע השיעורים יזמו בארגון ליב"ה יחד עם רבני דרך אמונה, איגוד רבני הקהילות ונאמני הרבנות הראשית לישראל, וזאת לקראת פרסום עמדת המדינה בסוגיית הגיור אשר על המדינה להגישה לבג"צ עד תחילת שבוע הבא.

מדובר בתשובת המדינה לעתירות הדורשות להכיר גם בגיורים רפורמיים של אזרחי חוץ לעניין חוק השבות.

בארגון ליב"ה מציינים כי לתשובת המדינה בסוגיית הגיור ישנה חשיבות רבה "מדובר בעתירה שקבלתה ע"י בג"צ תסלול את הדרך לכל אזרח חוץ שרוצה להיכנס לישראל לעבור גיור רפורמי ולקבל אזרחות ישראלית.", עוד ציינו כי על רקע עתירות אלו הוגשה בעבר הצעת חוק הגיור של השר אריה דרעי, אשר באה להסדיר את כל סוגיית הגיור בישראל ולהשאיר את הגיור בסמכות הרבנות הראשית, אך לאור מחאת הרפורמים הצעת החוק הוקפאה ונעשה ניסיון לקדם את מתווה משה ניסים אשר כולל בתוכו מעורבות של ארגוני הרפורמים בגיור בישראל והוצאת הגיור מסמכות הרבנות הראשית.

במבצע השיעורים שנערך בכל רחבי הארץ נטלו חלק גם הרבנים הרב יוסף זיני, הרב צבי גולדפישר, הרב אברהם וסרמן, הרב ראובן הילר, הרב יעקב צ'יקוטאי, הרב משה הגר, הרב אוהד קרקובר, הרב איציק אמיתי, הרב ישעיהו מייטליס, הרב אברהם צוריאל, הרב אליעזר אלטשולר, הרב יוסף אלבו, הרב יניב חניא, הרב מאיר גולדמינץ, הרב אלחנן בן נון, הרב דוד שמחון, הרב רונן טמיר ורבנים נוספים.

אריאל ממרכז ליב"ה, ממארגני המבצע, סיפר ''הרעיון למהלך נולד על רקע תשובת המדינה שצריכה להינתן לבג"ץ בעוד מספר ימים, וכן על רקע זה שתמיד יש כאלו שמנצלים את שבועות כדי 'לקדם' את הרעיונות הנוראים שלהם ביחס לגיור, ראינו לנכון לברר את היחס הנכון לגיור בישראל, לא בתור אמצעי לפתור בו את בעיית הגויים, אלא ככלי להצטרפות אמתית לעם ישראל, על כל המשתמע מכך, בקבלת עול מלכות שמים, בכניסה אמתית תחת כנפי השכינה.

''הגיור בישראל הוא דבר גדול ואמיתי, ואין לזלזל בו ולהשתמש בו כדי לפתור בעיות שיצר חוק השבות המעוות. במקום להשקיע מיליונים בקמפיינים להרס הגיור ולפגיעה באחדות העם, כדאי להשקיע את המשאבים בתיקון חוק השבות ובעצירת החדירה הלא הגיונית של גויים למדינה היהודית'', הוסיף.

הרב ברוך אפרתי, יו"ר ארגון 'רבני דרך אמונה' שהיה שותף במבצע השיעורים, הוסיף כי "הגיור האמיתי הוא אידיאל דתי ולאומי כאחד. הרי על מנת להיכנס לבסיס צה"ל יש צורך בבדיקה, ובהסכמה עם ערכי הצבא. קל וחומר שכניסה לעם ישראל עצמו טעונה הזדהות עמוקה עם תורתו, ובדיקה ראויה. מול הגיור המזויף, אנו מחזקים את הגיור ההלכתי בהובלת הרבנות הממלכתית, מחזקים את המתגיירים באמת כרות המואבייה, ודוחים את הניסיונות לבסס בישראל גיור שאינו כנה, הפוגע בעם ישראל ובמתגיירים עצמם'".