"ללא תקציב לצהרונים -אמנע העברות כספיות"

ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, מונע את ההעברות התקציביות עד שיובא לאישור ועדת הכספים תקציב להפעלת הצהרונים.

''שר האוצר קבע את תקציב הצהרונים כשהוא ידע שהבחירות היו אמורות להתקיים בנובמבר 2019 כך שבכל מקרה, בין אם היו בחירות מוקדמות או לא וגם אם הייתה קמה ממשלה חדשה, לא היה תקציב לצהרונים עם פתיחת שנת הלימודים הבאה", תיאר פורר.

''ככל שתלוי הדבר בי, לא אתן יד להעברה תקציבית אחת עד ששר האוצר יתקצב את הצהרונים, בכדי שמאות אלפי הורים לא יצטרכו להגדיל משמעותית את הוצאותיהם. אלו שהביאו מראש חצי תכנית צריכים לתת דין וחשבון לציבור ולתקן את הטעויות שעשו ולדאוג להשלים את התקציב לפחות עד סוף שנת 2019''.

ח''כ פורר מתייחס גם לדבריו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שאמר כי אין בכוונתו לתמוך במדינת הלכה, "אמר שלא יתמוך במדינת הלכה ומצד שני יש דרישות לגבי חוק הגיוס והפרדה באירועים ציבורים ועבודות בשבת. אם היו תומכים בחוק הגיוס הייתה קמה ממשלה אך גפני שבוי בידי הגורמים הקיצונים בעדה החרדית וצריך לעצור את התופעה הזאת. אולי אנחנו נעזור להם לא להיכנע לגורמים הקיצונים".

איזה שינוי אנחנו נראה אחרי הבחירות?

''תמיד הממשלה הורכבה ממחנה לאומי-ליברלי גדול יחד עם סיעות חרדיות, ממשלה ימנית שידעה גם לשמור על המסורת וידעה לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית וגם למנוע את הפיכתה למדינת הלכה. הליכוד הפך להיות מפלגה חרדית לגמרי וצריך כוח שיאזן אותו. אני מקווה שאנחנו נגדל ונאזן את הליכוד. אם ישראל ביתנו תהיה חזקה הממשלה הזאת תיהיה ימנית וגם לאומית וגם ליברלית".

איך אתה רואה את הביקורת של אנשי תקשורת מימין נגד נתניהו?

"אולי מתחיל תהליך של התפכחות שאומר כי ימין זה לא עניין פרסונלי אלא מדיניות. כשאני מסתכל על האג'נדה של המפלגות ומי עמד על העקרונות של הימין וחופש במדינה אז אתה רואה רק את ליברמן. כשרוצים להעביר מיליונים לחמאס ליברמן לא מוכן להיות חלק מהממשלה. לצערי אנחנו רואים תהליך של הקמת ממשלת שמאל בכסות ימין רק כדי לשרת אינטרסים".