העיר רמת גן
העיר רמת גןצילום: Moshe Shai/FLASH90

בכיכר אורדע ברמת גן תתקיים הערב (שלישי) עצרת תפילה למען שמירת צביונה של השבת הציבורית בעיר, לאור כוונת ראש העיר כרמל שאמה הכהן לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

יעקב (יקי) אפרתי, דובר העצרת, מספר לערוץ 7 מדוע הוחלט לקיים את העצרת, בה ישתתפו רבני העיר ובראשם הרב יעקב אריאל.

"אנחנו מרגישים בחצי השנה האחרונה ובדגש על החודשיים האחרונים, שיש ניסיון מצד הקברניטים של העיר לשנות את הסטטוס קוו הקיים כל השנים בעיר. יש רצון לפתוח את העיר לגמרי בשבת ולהפוך אותה ל'תל אביב 2'".

"זו עיר שבדרך כלל היא שקטה, רגועה בשבת ואנשים מכבדים זה את זה. בעת האחרונה יש הרבה התבטאויות של מי שמנהל את העיר שהוא מעוניין לקדם תחבורה ציבורית בשבת בעוצמה גבוהה וכן רצון לפתוח חנויות וקניונים. צריך לציין שקניונים סמוכים ממילא פועלים בשבת ויש שני קווי אוטובוס שפועלים בשבת אבל לא עוברים ברחובות הראשיים בעיר. אנחנו מרגישים שההחלטה התקבלה ורק מניעים אותה ומשווקים אותה", מוסיף אפרתי.

לדבריו ראש העיר ישב עם רבני העיר ושמע את דעתם אך לא השתכנע והקריאה הערב היא לכל תושבי העיר, חילוניים, דתיים ומסורתיים, לבוא ולמחות.

"כל מי שחושב שיום השבת ניתן למנוחה ויש לנו זכות לדרוש את המנוחה בדרכים המקובלות. אנחנו באים להביע את מחאתנו והצער הרב שיש לנו מהחלטות כאלו. אנחנו גם לא רוצים שייגרם קרע בין חילוניים לדתיים על רקע שבירת הסטטוס קוו. הרצון שלנו הוא באחדות סביב המסר שיום השבת הוא של כולנו וכדאי שנשמור עליו, גם אם אנחנו לא שומרים שבת".

המודעה על ההפגנה
המודעה על ההפגנהצילום: יח"צ