משפחת עטר
משפחת עטרבאדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את נהג המשאית לורן אנקרי בהריגה בקלות דעת ועקיפה בדרך לא פנויה, בתאונה שבה נהרגו יריב ושושי עטר וששת ילדיהם סמוך לים המלח, בחודש נובמבר 2018.

בחדשות 13 דווח כי במסגרת הסדר הטיעון תבקש הפרקליטות עונש של עד 13 שנות מאסר.

אריאל גרוס, אחות של יריב עטר, אב המשפחה שנהרג בתאונה, סיפרה כי "הנאשם היום חזר בו מכפירתו בזכות עבודה של צוות הפרקליטות, אחרי שראינו את אומנות ההתנערות מאחריות בחסות עורכי הדין של הנאשם בכל מחיר וכשהכול מתוזמר. לקיחת האחריות גם היא מאוחרת כשברור שאין אחראי מלבד הנאשם. לקיחת האחריות היא החשובה לנו ולכל אזרחי ישראל.

''התאונה האחרונה שאירעה קרתה גם כן בגלל עקיפה, אנא לימדו את הלקח, אין אפשריות בכביש הזה לסטות ימינה או שמאלה. אנחנו מבקשים מכל אזרחי ישראל - תמנעו את התאונה הבאה", ביקשה גרוס.

"שושנה עטר הייתה מדהימה, אחי היה איש של חסד", המשיכה גרוס. "האחיינים המדהימים שלי - אני כואבת כל אחד מהם, חייבים להבין שכל אחד מהם הוא עולם שלם. הילדים היו החברים של הילדה שלי. אנחנו כולנו כואבים את הרגע הזה".

"שושי היתה מגדלור והראתה לנו דרך"

ציונה, אמו של יריב ז''ל, סיפרה: "החיים שלנו לא חיים יותר. אי אפשר לעכל את האסון הזה. סתם למות ככה בכביש, והממשלה הזו לא עושה כלום. זה כאב אינסופי שמלווה אותך בכל רגע. כשאמא שלי שמעה על התאונה בכביש הערבה היא התקשרה אליי בוכה".

בני משפחת עטר, יריב, שושי וששת ילדיהם - יעקב ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת ה-9, מוריה בת ה-7, ידיד בן ה-5 ואביגיל בת ה-3, תושבי היישוב פסגות שבבנימין, ניצלו את יום החופש של הבחירות המקומיות, והיו בדרכם לטיול בדרום כאשר כלי הרכב שבו נסעו בכביש 90 התנגש ברכב שהגיע ממול – ועלה באש. כל בני המשפחה נספו בתאונה.