שחקני מכבי חיפה חוגגים עליה. בקרוב עוד שתיים?
שחקני מכבי חיפה חוגגים עליה. בקרוב עוד שתיים?צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

הכדורסל הישראלי לקראת שביתה? רגע לפני סיומה של עונת 2018/19 בליגת העל בכדורסל, עם גמר הפיינל-פור שיתקיים ביום חמישי הקרוב בין מכבי ת"א למכבי ראשון לציון, נראה כי הכדורסל הישראלי לקראת פיצוץ בלתי נמנע.

הכל החל כאשר לפני חודשיים הודיעו ראשי מנהלת ליגת העל בכדורסל, האחראים על הליגה הבכירה מטעמה של איגוד הכדורסל, על שינוי כללי בכל שיטת המשחקים והחוקים - החל משיטת הפיינל-פור שתבוטל ותתחלף בסדרות כמתבקש זה זמן רב על ידי קבוצות רבות ואוהדים רבים, ועד שינוי החוק הרוסי שפגע בקידומו האמיתי של השחקן הישראלי.

אחרי ההודעה על ביטולים אלו, הודיעו באיגוד הכדורסל לפני חודש כי מהעונה הבאה תעפלנה שתי קבוצות מהליגה הלאומית, הליגה השניה, אל הליגה הבכירה, ליגת העל. במנהלת סרבו להגיב להודעתם הצד-צדדית של האיגוד בזמנו, אך אמרו גם כי הם מסרבים להגדיל את מספר הקבוצות בליגת העל ל-14.

היום (שלישי) הלכה הנהלת איגוד הכדורסל צעד אחד קדימה והודיעה כי החליטה פה אחד על שתי קבוצות יורדות ושתי עולות החל מהעונה הבאה, עונת 2019/20.

נציין כי בהנהלת איגוד הכדורסל שהצביעו בעד החלטה זו, נמצאים גם חברי דירקטוריון ממנהלת הליגה ונראה כי הדבר עשוי להביא לחזרתה של המנהלת מהודעתה לפני כחודשיים על שינוי שיטת המשחק והחוקים, מה שיביא בסופו של יום להמשך הפיינל-פור ומחאת אוהדים נרחבת.

באיגוד הכדורסל אמרו כי "ההחלטה באה בעקבות החלטת מנהלת הליגה לא לקבל את הצעת האיגוד להגדיל את ליגת העל ל-14 קבוצות בסיום העונה הבאה".

במנהלת הליגה הגיבו להחלטה החד-צדדית הנוספת היום כשאמרו: "קראנו את הודעת האיגוד לתקשורת. המנהלת תעלה את הנושא בישיבת הדירקטוריון הקרובה, על מנת לדון בכל הצעדים הקשורים להחלטה זו. אנו מצרים על העובדה שהאיגוד לקח החלטה ללא הסכמה משותפת עם קבוצות ליגת העל".