חיליק בר
חיליק ברצילום: דוברות

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אבי גבאי, הודיע כי לא יתמודד בבחירות הבאות על ראשות המפלגה והדבר עשוי לפתוח גם את הפיימריז לרשימה.

מזכ"ל המפלגה וח"כ לשעבר חיליק בר, מעריך בשיחה עם ערוץ 7 שהעבודה יכולה עוד לשחזר את ימיה הגדולים. "כל התמודדות מחייה את המפלגה ומביאה אנשים. הכל גם תלוי בזהות היו"ר שייבחר ובגווארדיה שהוא יודע להדביק חזרה למפלגה. אין ספק שההחלטה של אבי גבאי נכונה וטבעית. אני מצפה לראות התמודדות הוגנת שתביא איתה רוח חדשה למפרשים הקרועים של מפלגתנו האהובה".

לדעתו זהות היושב ראש משמעותית מאוד לעתיד המפלגה. "זה משנה מאוד מי יהיה היו"ר. יש אצלנו דמויות שמזוהות יותר שמאלה או עם נישה מסויימת. יש דמויות, כמו עמיר פרץ, שהוכיח שהוא יודע להביא קהלים חדשים כולל מהפריפריה וממעוזי הימין. חשוב שמי שיעמוד בראשות המפלגה ידע לחבר כמה שיותר אנשים גם חזרה למפלגה וגם קהלים חדשים. זה עידן של ביבי נגד גנץ ולאו דווקא רשימה והכי חשוב לבחור מועמד מתאים ואני רואה בין מי שהגיש את מועמדותו בעמיר פרץ כמתאים ביותר".

לשאלה האם הוא מאמין שיש תקומה למפלגת העבודה אחרי השפל אליו הגיעה בבחירות האחרונות עונה בר, "יש ספורט כזה להספיד את מפלגת העבודה והוכחנו בעבר שצמחנו מ-8 מנדטים ל-15 ול-24 תחת הרצוג. למפלגת העבודה יש בסיס ענק של בוחרים בציבור שמחכה שהיא תדבר אליו שוב, שהיא תמלא את תפקידה ההיסטורי גם תחת הדגל המדיני וגם תחת הדגל החברתי. אי אפשר לנטוש את אחד הדגלים כפי שהמפלגה עשתה לצערי בשנים האחרונות עם הדגל המדיני".

"אם ייבחר יו"ר נכון ויניף שוב בגאווה את הדגל המדיני לצד זה החברתי, אין לי ספק שמפלגת העבודה - בודאי בעידן שיודעים שמפלגת כחול לבן אינה עטורת אידיאולוגיה או הצליחה להוריד את נתניהו בשלטון - קיבלה הזדמנות אמיתית לגדול שוב", הוא מוסיף.

איחוד עם מרצ, יהיה מהלך שגוי, לדעתו של חיליק בר. "מרצ היא מפלגה חשובה שצריכה להמשיך להיות מפלגת לווין משמאל למפלגת העבודה ולהניף את הדגלים בצד היותר שמאלי. מפלגת העבודה צריכה להיות מרכז-שמאל עם אג'נדה ברורה ולכן חשוב ששתי המפלגות ירוצו בנפרד. אני גם לא בטוח שבמקרה הזה אחד ועוד אחד יהיה שווה שתיים או שלוש אלא אולי אחד וחצי. אני חושב שיש מקום לשתי המפלגות ואיחוד לא יביא לנו תרופה".

הוא גם מבטיח שאחרי שישיים משימה שקיבל על עצמו, ישוב בסיבוב הבא לחיים הפוליטיים. "כשפרשתי אמרתי שאני לוקח חופשה מהכנסת לצורך משימה שנטלתי על עצמי, להשיב את הדגל המדיני ופתרון הסכסוך - ללב סדר היום הישראלי - אחרי שנקבר ונבעט. הוא לא יכול להיעלם ואין לנו זכות קיום בלי להניף את הדגל הזה. במסגרת ארגון שאני עמל על הקמתו בימים אלה ייעשה מסע עומק לתוך הסכסוך הישראלי תוך הבנה שאי אפשר רק לנהל אותו אלא צריך להתמודד איתו. זו משימה שאני אעשה בשנים הבאות ואני בוודאי מתכוון לחזור בקדנציה הבאה לפוליטיקה ולמפלגת העבודה".