משה גפני
משה גפניצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, אמר שלשום (שני) בכנס סגור של מפלגתו בחיפה כי צריך לעשות הכל כדי שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה.

על פי הדיווח של עקיבא וייס בכאן 11, גפני סיפר: "רבתי איתו במליאת הכנסת, הוא פולט כאלה מילים נגד הציבור החרדי. צריך לעשות כל מאמץ שהוא לא יעבור את אחוז החסימה, שהוא לא ייבחר. אם הוא ייבחר, שלא יהיה לשון מאזניים.

''כדי שזה יקרה אנחנו צריכים לעשות הרבה עבודה אצלנו. כמה שאנחנו נקבל יותר קולות, ככה הסיכוי שהוא יוכל להיכנס לקואליציה קטן", הוסיף ח"כ גפני.

אתמול טען יו״ר מפלגת ישראל ביתנו כי הממשלה הבאה עתידה להיות ''ממשלת חרדים'' שתפעל לכפייה דתית.

״מערכת הבחירות הנוכחית סובבת סביב סוגיה אחת: האם גוש הימין יהפוך לגוש חרדים, כש'ישראל ביתנו' מחוץ לקואליציה או שתקום ממשלה לאומית, ימנית וליברלית עם 'ישראל ביתנו'", אמר ליברמן.

''החמישייה הפותחת של נתניהו הם: ליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר - ללא 'ישראל ביתנו' וללא אביגדור ליברמן. את זה לא אני אומר, אלה הן הצהרות פומביות של נתניהו, יום יום ב'נתניהו היום'".

לטענת ליברמן, ''מה שמנע הקמת קואליציה כזאת הוא מושב 1 בכנסת. שערו בנפשכם שלאיחוד מפלגות הימין היו 7 מנדטים במקום 5 שיש להם היום, והיתה מוקמת קואליציה של 62 ח"כים עם אורית סטרוק, בן גביר, סמוטריץ', ליצמן, דרעי וגפני.

''היחידה בקואליציית ימין שיכולה לעצור את הטירוף הזה היא 'ישראל ביתנו'. רק אנחנו יכולים למנוע מצב שבו ממשלה ימנית נסחטת על ידי חרדים משיחיים''.

הוא הוסיף: ''כל מי שרוצה לראות את מדינת ישראל ממשיכה בנתיב של שפיות ומדיניות שקולה אחראית וליברלית, בראש ובראשונה בכל הקשור לנושאי דת ומדינה, חייב להצביע ל'ישראל ביתנו'. אנחנו לא נאפשר את המשך הכפייה הדתית והניסיון לשנות את הסטטוס-קוו. 'ישראל ביתנו' היא המפלגה היחידה שמגיעה לבחירות האלה עם קבלות על כך''.