נסיעת מבחן: טויוטה קאמרי (הייבריד) – כיף לחסוך

בדקנו עבורכם את רכב המנהלים ההיברידי של טויוטה. בכמה מילים: נעים לכסות עם הקאמרי מרחקים ארוכים.

אביעד פרץ , ט' בסיון תשע"ט

Toyota Camry Hybrid
Toyota Camry Hybrid
צילום: יצרן

טויוטה קאמרי ההיברידית עולה בקלילות את העליות מים המלח לירושלים. הדבקת דוושת התאוצה 'תדביק אתכם לכסא'.

למרות הביצועים החזקים והעובדה שלא ממש סיגלתי אופי נהיגה חסכני, עמדה צריכת הדלק במהלך המבחן על ליטר ל-15 ק"מ בממוצע (רובה בתוואי עירוני, אך חלקו הררי). מכונית חזקה וחסכונית? כבר לא אוקסימורון.

ביצועים זה כיף, אבל יש דברים חשובים יותר. כמו נוחות הנסיעה – שמורכבת מבידוד הרעשים, נוחות המושבים והטיפול בשיבושים. כולם מצוינים כאן, וגם האבזור טוב: בשתי רמות האבזור יש, בין השאר, מערכת מולטימדיה עם דיבורית בלוטות' ו-WAZE, שפע שקעי USB (כולל מאחור), הנעה 'ללא מפתח' ועוד.

דגם ה-XLE המאובזר שקיבלנו מוסיף בעיקר תאורת LED ראשית (חוויה בכבישים חשוכים!), מושבי עור (הקדמיים מחוממים), זיהוי רכבים בשטח מת, וזיהוי רכבים חוצים בעת נסיעה לאחור הכולל בלימה אוטומטית. תא הנוסעים מפנק ונאה, ונעים לכסות עם הקאמרי מרחקים ארוכים.

אבזור הבטיחות בקאמרי מרשים: שתי רמות הגימור כוללות 7 כריות אויר, בלימת חרום אוטומטית, התראה ותיקון סטייה מנתיב והפעלה אוטומטית של האור הגבוה. יש גם בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מהירות הרכב לפי זה שלפניו ושימושית בעיקר בפקקים – אבל שימו לב שאי אפשר לסמוך לגמרי על מערכות מסוגה וצריך להישאר עירניים.

עדכון נוסחת המס הירוק שנעשה לאחרונה גרמה למחירי הקאמרי לעלות. מחירה נע כעת בין 182 ל-202 אלף שקלים; לא זול, אבל התמורה טובה וצריכת הדלק פנטסטית. לסיכום, הקאמרי היא מכונית שבהחלט כדאי לכם לשקול.