מתן כהנא
מתן כהנאצילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אל"מ (מיל') מתן כהנא (הימין החדש) שוחח עם יואב לימור ב-103fm על התנעת הקמפיין החדש של המפלגה ועל המסקנות ממערכת הבחירות האחרונה.

"אנחנו מייצבים את הרשימה ומי שעוסק בזה הוא נפתלי בנט. אני עדיין לא יודע אם איילת שקד תצטרף, אנחנו מקווים מאוד שכן אך אנחנו יוצאים לדרך איתה או בלעדיה. נפתלי הוא מנהיג מצוין עם ערכים ויכולות. הוא ראוי להיות בעמדות הכי בכירות במדינה שלנו".

יכול להיות שאתם מעריכים את עצמכם קצת יותר מידי? לפני חודשיים לא עברתם את אחוז החסימה.

"הבחירות הקודמות הראו לנו משהו. למרות קמפיין לא טוב קיבלנו 140 אלף קולות. זה כמעט 4 מנדטים. מאז שהכריזו על בחירות חוזרות אנחנו מקבלים בכל סקר בין 5-6 מנדטים. יש לנו בשורה חשובה. אנחנו מפלגת ימין אמיתית וערכית. למי עוד יש להצביע? מי שרוצה ממשלת ימין ערכית ונקייה ללא חקיקה פרסונאלית, למי עוד הוא יכול להצביע? מישהו ממגזר הציונות הדתית שחושב שזה בסדר גמור שהבת שלו תתגייס לצה"ל, למי הוא יכול להצביע מלבדנו? רק אנחנו מייצרים אלטרנטיבה".

אני מלווה את המערכת הפוליטית לא מעט שנים ובנט ושקד לא היו הבלמים מפני כל דבר אנטי חילוני, פרו דתי או אנטי דמוקרטי. הדברים שאתה מדבר עליהם לא עמדו במבחן המעשי בממשלות האחרונות.

"זו בדיוק הסיבה שבנט ושקד יצאו לדרך חדשה. כשהם נכנסו בשנת 2013 לבית היהודי הרעיון היה לפתוח את בית הציונות הדתית גם לחילונים ולצאת לדרך משותפת. אחרי שש שנים במסגרת הזו הם הבינו שבציונות הדתית יש מגזר חשוב שמובל על ידי הרב רפי פרץ ועל ידי בצלאל סמוטריץ'. מצד שני, בוודאי שיהיו איחודים. אף קול של הימין לא ילך לפח בבחירות הקרובות".

איך המתינות שאתה מדבר עליה תעבוד אם תחברו לעוצמה לישראל ולסמוטריץ' שרוצים את ההיפך המוחלט מכם?

"אני מאוד מקווה שבכל סוג של איחוד עוצמה לישראל לא תהיה כלולה כי היא רחוקה מאוד מהדרך שאנחנו מייצגים".

תשב עם איתמר בן גביר?

"אנחנו בסיטואציה פוליטית מורכבת מאוד. 260 אלף קולות של הימין הלכו לפח בבחירות האחרונות ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שזה יקרה שוב. אני אעשה מאמצים גדולים שאנשים שמצביעים לי לא יצביעו באותו הפתק גם לעוצמה יהודית. ימים יגידו לאן המערכת בחירות הזו תתקדם. בכנסת יש מקום לקיצונות מצד אחד יש מקום לקיצוניות גם מהצד השני. הייתי מעדיף שזה לא יקרה בפתק שלי. האחריות מצד גוש הימין היא שתכריע את הבחירות".

איזה טעויות עשיתם בקמפיין הקודם?

"פנינו ליותר מדי גימיקים. במקום בושם הפשיזם ויונה בכיכר רבין אנחנו צריכים לומר מה שאנחנו רוצים בתכלס. אנחנו ימין ערכי ונקי, לא מוכן לחקיקה פרסונאלית".

לא תיתן יד לחוק החסינות וחוקים נוספים שרה"מ מדבר עליהם?

"נכון. אנחנו לא ניתן לזה יד. בנימין נתניהו ראש ממשלה משנת 96 ומעולם הוא לא עשה דבר כדי לטפל במערכת המשפט. כעת הוא מעוניין לטפל בנושא? אנחנו חושבים שזה יפגע ברפורמות שאנחנו מעוניינים לבצע בבית המשפט העליון".

יכול להיות שהציבור לא קנה את ההבטחה שלכם שאיילת שקד תשנה את בג"ץ ובנט יפרק את חמאס?

"זה כנראה מה שקרה. במהות אנחנו חושבים שבית המשפט העליון צריך לקבל תפנית בעלילה וללכת למקום אחר. גם מול חמאס דברים צריכים להיעשות אחרת. כולם כבר יודעים מה חושב נפתלי בנט על הסיטואציה הביטחונית ומה אנחנו חושבים על מערכת המשפט. הבשורה שלנו חשובה ויש ציבור גדול של אנשים שאם לא יבחרו בנו - אין להם במי לבחור".

הם יבחרו בנתניהו.

"אני חושב שהוכח בבחירות האחרונות שחייבים ימין חזק לצד נתניהו. היינו במרחק של שעתיים מכך ששלי יחימוביץ' תהיה שרת המשפטים וסתיו שפיר תהיה שרת החינוך. כדי שזה לא יקרה כדאי שאנחנו נהיה שם".