השר ארדן עם תת מזכ"ל האו"ם ללוחמה בטרור
השר ארדן עם תת מזכ"ל האו"ם ללוחמה בטרורצילום: דוברות

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נפגש היום (רביעי) עם תת מזכ"ל האו"ם ללוחמה בטרור ולדימיר איבנוביץ' וורונקוב.

תת מזכ"ל האו"ם מבקר בישראל במטרה ללמוד על היכולות הישראליות בנושא הלוחמה בטרור ובמטרה להעמיק שיתוף הפעולה עם ישראל בתחומי האבטחה, מניעת מימון טרור, טיפול בנפגעי טרור והתמודדות עם הקצנה.

בפגישה שוחחו השניים על המאבק בהסתה ברשתות החברתיות, בהגדרת מחבלים ובהוצאת ארגונים מסיתים מחוץ לחוק.

השר ארדן אמר לאורחו "כששליח האו"ם ללבנון יאן קוביס נפגש עם סגן מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, שמוכר כארגון טרור בחלק גדול ממדינות העולם, ולאחר מכן מצייץ שהוא אסיר תודה על הפגישה, זה נותן לגיטימציה לטרור וסותר את המסר החשוב של המלחמה המשותפת נגד הטרור".

הוא הוסיף כי "על האו"ם להפסיק לקדם ולממן ארגוני חרם על ישראל שיש להם קשרים לגורמי טרור. חשפנו מעל ל-100 קשרים בין ארגוני ה BDS לבין ארגוני הטרור ואנחנו חייבים לוודא כי האו"ם לא מסייע לארגונים הללו".

השר ארדן ציין כי כדי להתמודד בהצלחה עם הטרור חייבים להתמודד עם ההסתה לטרור כמו זו שקיימת ברשות הפלסטינית שמחנכת ילדים שרצח יהודים היא הדרך המכובדת ביותר למות ומממנת משפחות מחבלים. "האדרה של מחבלים והפצת השנאה וההסתה לטרור הם הגורם המרכזי שמוביל לפיגועים", אמר.

הוא הציע לתת מזכ"ל האו"ם לקיים הכשרה לגורמים רלוונטיים בתחומי המודיעין, האבטחה והלחימה בטרור וכן הציע לקיים פורום שרי בטחון פנים בינ"ל בהשתתפות האו"ם כהמשך לפורום שהקים השר לפני כשנה.

"נשמח להעמיד לרשות האו"ם את הניסיון והידע שנצברו בישראל במאבק בטרור בדגש על ההתמודדות עם טרור היחידים, ההסתה לטרור ולאלימות ברשת והתמודדות עם הקצנה ושביתות בבתי הכלא", סיכם השר ארדן.