איריס ואורי יפרח בשבי חברוןישיבת שבי חברון

איריס ואורי יפרח, הוריו של אייל יפרח הי"ד אשר נחטף ונרצח יחד עם גיל-עד שער ונפתלי פרנקל לפני קרוב ל-5 שנים, הגיעו לישיבת שבי חברון כדי לחנוך רחבה חדשה שתנציח את שמו ואת זכרו.

בחנוכת הרחבה השתתפו ממלא מקום ראש ישיבת שבי חברון הרב חננאל אתרוג, ר"מים, בני המחזור של אייל יפרח, אברכים ותלמידי הישיבה.

איריס אמרה כי "ההחלטה של ישיבת שבי חברון לקרוא חצר בישיבה על שם אייל, מרגשת אותנו מאוד. אנו מרגישה שאייל כאן איתנו חי ונושם. המקום הזה מלא חיים. זה מרגיש לי שהוא מחייה אותו מחדש. על הרחבה הזאת יהיו הרבה שמחות וריקודים. הרוח של אייל חוזרת לחברון".

איריס ואורי יפרח עם הרב חננאל אתרוגישיבת שבי חברון

הרב אתרוג אמר: "היה ברור לנו שצריך להנציח את אייל יפרח גם באופן ממשי. רוחו של אייל נמצא איתנו בכל עת בבית המדרש. המסירות שלו, האהבה שלו, השליחות והשייכות שלו בישיבה, והעלייה שלו בסערה השמימה על קידוש ה' הם חלק מבית המדרש הזה.

''רצינו להנציח אותו בדרך כלשהי. היו כל מיני מחשבות. בסוף בחרנו ברחבה שזה 'התרחבות' בגלל שאייל ידע את עוצמות הנפש שלו. אנחנו רוצים שמתוך המוות הזה יווצרו חיים חדשים. 'במרחבי הא-ל ביקשה נפשי רחובות הנהר'. ברחבה הזאת תהיה שמחה, תהיה אורה של שמחה. תהיה עליה מבורכת מתוך האבנים הקשות של חברון".