ח"כ שמולי יתמודד על ראשות מפלגת 'העבודה'עומר תירם

ח"כ איציק שמולי הודיע רשמית הערב (רביעי) כי יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. הוא מצטרף לחברי הכנסת עמיר פרץ וסתיו שפיר שהכריזו גם הם על התמודדות לתפקיד.

"הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים. הגיע זמן למנהיגות מחברת שמסתכלת לציבור בעיניים וגורמת לו להאמין מחדש", אמר שמולי.

הוא הוסיף כי "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי. אני מתמודד על ראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה".

בתוך כך, בימים האחרונים מוביל שמולי בעצמו מאבק כדי להבטיח כי יתקיים הליך בחירות דמוקרטי במפלגה שבו כלל המתפקדים יהיו שותפים אמיתיים לבחירת היו"ר.

מועמדים נוספים מגששים ובודקים את כדאיות ההתמודדות שלהם לראשות המפלגה. ביניהם מצויים יו"ר העבודה וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ח"כ וראש המוסד לשעבר דני יתום והאלוף (במיל.) יאיר גולן.

אתמול הודיע יו"ר מפלגת העבודה ח"כ אבי גבאי כי לא יתמודד על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות.

''לתומכים, לחברים ולשותפים היקרים והאהובים שלי, אני מבקש לעדכן אתכם שלא אתמודד על ראשות המפלגה בבחירות שיתקיימו בחודש הקרוב", סיפר גבאי בפוסט ארוך שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

''הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות האחרונות, אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה, ולכן המתנתי עד שהדברים יהיו אקטואלים בכדי להחליט ולהודיע. אני מבקש להודות לכולכם על התמיכה, האמונה, על הפעילות והעשייה ועל הכוח והעידוד שנתתם לי ולמשפחתי''.

''כשחשבתי על הדברים בשבועות האחרונים, ראיתי עיניים רבות. עיניים שמאמינות ואומרות שאסור לוותר, עיניים שאני יודע שהן עצובות לקרוא את הדברים. חלקכם הפכתם לשותפי דרך עוד לפני בחירתי בפריימריס לפני כשנתיים, ורבים אחרים הצטרפו לאחר מכן. חלקכם פעילים שנים רבות במפלגה ואחרים שהצטרפו לראשונה איתי. יחד הפכנו למחנה גדול שמחפש להוביל לשינוי במפלגה ובמדינה. לצערי הגדול זה לא הצליח.

''לא היה לנו קל. כלל וכלל לא. הלכנו במסע עם אינסוף היתקלויות מכל הכיוונים, מסע רצוף באתגרים מורכבים, מבית ומחוץ, שהפכו את המשימה שלנו לקשה מאוד. והיו גם טעויות, עליהן אני לוקח אחריות מלאה, ויודע כי אלו נעשו מתוך אמונה אמיתית בדרך ובמחויבות לניצחון''.

גבאי הודה לתומכים הרבים ולצוות שלו, ''אני רוצה להגיד לכם תודה. תודה שלא הפסקתם להאמין ולתמוך. לעולם לא אשכח זאת. זוהי גם הזדמנות להודות לצוות הנפלא והכי מחוייב שיש. הצוות שליווה אותי מקרוב. יחד היינו 24/7 בסיורים, חוגי בית וכנסים, שיחות ואינסוף ויכוחים.

''בימים הקרובים ועידת המפלגה תכריע מחר בעניין הבחירות ליו"ר הבא. עמדתי היא שיש ללכת בדרך המלך של המפלגה ולבחור יו"ר בפריימריס של כלל חברי המפלגה. בחירת יו"ר היא הדרך המרכזית שבה החברים משפיעים על כיוון המפלגה ואסור לקחת מכם את הזכות והחובה הזאת. זוהי ההצעה שאנו מביאים לוועידה, ולפיה הפריימריס יתקיימו ב- 2.7.

''ההחלטה השנייה שתובא היא האם לקיים פריימריס גם לרשימת חברי הכנסת או לשמר את הרשימה שהתמודדה בבחירות לאחרונה בהתאמה של יו"ר חדש או כפי שנבחרה לפני 4 חודשים בלבד. בשתי החלופות הללו קיים היגיון, ועל כן הנהלת המפלגה החליטה להביא את שתי החלופות להחלטת הועידה. עם השלמת תהליך הפריימריס, אסיים את תפקידי כיו"ר המפלגה''.

גבאי הוסיף בסיום הפוסט: ''תמיד האמנתי שהכל אפשרי, ואני עדיין מאמין בכך. הסיפור של המדינה שלנו, של העתיד שלנו, של הדורות הבאים שאנו מחויבים אליהם, גדול הרבה יותר משאלה אישית על מנהיג זה או אחר. אני משוכנע כי נכונו עוד ימים טובים ומלאי משמעות לערכים שאליהם חתרנו והובלנו. אני מבקש גם מכם להאמין בכך.

''אני מתכוון להמשיך ולהילחם על הערכים שלנו, על הדמוקרטיה שלנו, על העתיד לצעירים שלנו ועל מערכות ציבוריות טובות לאזרחי ישראל. לסיום, אני רוצה להודות שוב בתודה גדולה על הזכות שקיבלתי ללכת איתכם למסע הזה, ועל הזכות לקבל ולתת לכם אהבה ותקווה''.