לואיז ורונסי, סמנכ''ל טכנולוגיות וסייבר
לואיז ורונסי, סמנכ''ל טכנולוגיות וסייברצילום: וייסבירגר

יצרנית הבירה הגדולה בעולם AB InBev (אנהאוזר בוש-אינבב) מקימה חטיבת סייבר בישראל, שתיתן מענה לצורכי אבטחת מידע גלובליים בכל האזורים שבהם היא פועלת.

החברה החלה בגיוס אנשי סייבר בכירים שיועסקו במרכז טכנולוגי שהיא מפעילה במשרדיה, הפרוסים על שטח של 1200 מ"ר במגדל סונול בתל אביב.

AB InBev החלו לפעול בישראל לאחר שרכשו את חברת הסטרטאפ וייסבירגר (Weissbeerger) לפני כשנה. וייסבירגר פיתחה פלטפורמה המאפשרת לנטר ולנתח באמצעות אלגוריתמיקה את צריכת כל מוצרי המזון ומשקאות הנרכשים בנקודות המכירה. זאת בעזרת חיבור ברזי בירה לאינטרנט ואיסוף נתונים מהקופה הרושמת.

נתוני הצריכה מנותחים בזמן אמת והפלטפורמה מאפשרת קבלת המלצות יישום מותאמות אישית לבית העסק, מה שמביא לייעול והגדלת המכירות.

בעקבות הרכישה הפכה וייסבירגר למרכז הפיתוח של יצרנית הבירה בישראל. בנוסף להקמת חטיבת הסייבר, AB InBev מגייסת גם 30 עובדים נוספים לחברת וייסבירגר בתפקידי Data scientist, Analytics, SW, QA.

כיום מועסקים בוייסבירגר 120 עובדים, מתוכם 100 בישראל והשאר פזורים במשרדי החברה באוסטרליה, ארגנטינה, קנדה וקוריאה.

וייסבירגר הוקמה בשנת 2012 על ידי עומר עגיב מנכ"ל החברה ואורי פינגרר המשמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי. חברת AB InBev מייצרת כ- 500 מותגים, בינהם באדוויזר, באד לייט, קורונה, סטלה, בקס, לף, הוגרדן ועוד. התאגיד מחזיק בנתח שוק של כ-25% מכלל צריכת הבירה בעולם ומותגיו נמכרים במחזורים של עשרות מיליארדי דולרים.