הרחבת אופקים
הרחבת אופקיםצילום: שמעון וולף
46 תלמידים מרשת ''נעם צביה'' השתתפו יחד עם הוריהם ב''סיום'' של מסכתות שאותן למדו בזמנם החופשי, לאחר שעות הלימודים.

התלמידים נבחרו מבין 600 התלמידים ברשת החינוך שסיימו מסכתות ולמדו תורה בזמנם החופשי, במסגרת מיזם 'ותן בליבנו' שהתקיים בבתי הספר של הרשת.

במסגרת המיזם שנועד להעמיק ולבטא את אהבת התורה בקרב התלמידים, התאפשר לתלמידים לסיים מסכתות במספר מסלולים - גמרא, משנה, אמונה (כוזרי) והלכה (ספרי 'פניני הלכה').

כלל התלמידים שסיימו מסכתות או ספרים זכו בשוברים בשווי מאה שקלים למימוש במגוון חנויות, כאשר למצטיינים הוענק סט שלם של ספרי 'פניני הלכה'.

ראש ישיבת מעלה אדומים, הרב יוסף פרנקל שהוביל את המיזם, סיפר "כרשת המובילה בחינוך התורני ציוני הרעיון לצאת במיזם להגדיל את הלימוד הוולונטרי היה בעניינו כדבר פשוט שנכון לעשות. הופתענו לטובה מכמות התלמידים המשתתפים וכמות העצומה של סיומי המסכתות והספרים. מגיע יישר כח גדול לרשת על העמדת המשאבים לטובת העניין".

ראש רשת החינוך ''נעם-צביה'', הרב שמחה ויסמן, אמר להורים כי "אהבת התורה, אהבת הגמרא מתרקמת בשלב הנעורים. אני פוגש היום תלמידים בישיבות הסדר וגבוהות שמספרים לי כי היכולת לעמול בש"ס ופוסקים נובע מאהבת התורה שרכשו במהלך הישיבה התיכונית. החיבור לתורה והמתיקות לתורה מתרקמת בגילאים אלו".

מנכ"ל הרשת, ינקי פרידמן אמר באירוע כי " לולי דמיסתפינא, הייתי מברך "שהחיינו" או ה'טוב והמיטב' בשם ובמלכות. התרגשותי רבה. זהו אירוע ראשון מסוגו ברשת שלנו. 'סיום הסיומים', גמרה של תורה בהיקף, וברמה בכל מוסדותינו, ברחבי הארץ כולה.. לאו מילתא זוטרתא. לך ה' ברכה ותהילה".

הרב איתן אייזמן אמר לתלמידים כי "עמלה של תורה זה אחד הסודות שצריכים ללמוד. במתמטיקה אחד שעמל שתי שעות ואחד שעמל עשר שעות הם באותו מדרגה. שניהם יודעים את התשובה. לא ככה בעמלה של תורה. ההארה של שעות העמל תורה הוא כח אדיר בפני עצמו. רק מי שעמל יש לו את השכר ואת ההארה של הזמן בו הוא עמל על התורה".

דפנה סיגמן גן-צבי, אמו של יונתן, תלמיד בישיבת נעם גבעת מרדכי, סיפרה כי "הערב מצביע על הערך הרב שהרשת ככלל רואה בלימוד תורה, הרבצת תורה והרחבת האופקים של התלמידים. לא להשאיר אותם איפה שהם אלא לשאוף למעלה ולהתקדם".