זוכי החידון
זוכי החידוןצילום: מכון ז'בוטינסקי

בבית הגדודים העבריים שבמושב אביחיל התקיים אתמול (רביעי) גמר חידון המחתרות של משרד הביטחון, מכון ז'בוטינסקי, מרכז בגין ועמותת יוצאי המחתרות.

בחידון, שעסק במורשת ופעולות המחתרות שפעלו לפני קום המדינה ובהם האצ"ל, הלח"י וההגנה, זכו תלמידים מהחינוך הממלכתי דתי.

במקום ראשון זכתה שובה ציון אייזקס מאולפנת צביה הר ברכה, במקום שני זכו חירות בר ניצן מאולפנת צביה הר ברכה ומתניה אטון ת"ת הדר יוסף עלי, במקום השלישי זכה אלעד פורת מישיבה תיכונית יבנה חיפה ובמקום הרביעי זכתה מרים אביטל מאולפנת צביה הר ברכה.

גדעון מיטשניק מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, שהיה שותף לקיום החידון, בירך את הזוכים והודה למשתתפים הרבים שהוקירו את פועלם את חיילי המחתרות שפעלו למען הקמתה של מדינת ישראל.

נזכיר כי בראיון שנערך בעבר ביומן ערוץ 7 הביע מיטשניק תקווה להתעניינות גוברת של כלל המגזרים בקורות תקופת המחתרות וטרום הקמת המדינה, אם כי הודה כי לפי שעה צעירי הציונות הדתית הם המובילים את העיסוק וההתעניינות בתחום זה, כפי שבא לידי ביטוי גם ברשימת הזוכים במקומות הראשונים בחידון האחרון.

"רוב המשתתפים בחידון המחתרות והמורשת הם מהציונות הדתית. אחרים עוסקים במלחמות קדומות ולא במורשת שלנו, מורשת מאז קום המדינה", אמר אז מיטשניק בצער אך גם בתקווה שפעילות הסברתית המותאמת לדור הנוכחי וטכנולוגיה הקיימת כיום תגרור התעניינות מוגברת בתחומים אלה.