הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מפלגת זהות של משה פייגלין מאיימת להגיש תביעת לשון הרע נגד סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, לאחר שלטענתה הכפיש את ''זהות''.

הרב בן דהן (איחוד הימין) התראיין לערוץ 7 בשבוע שעבר, וטען כי ''אחד החברים הבולטים במפלגתו (של פייגלין - ח.ב.) הקים תנועה שמטרתה לאסור ברית מילה בישראל''.

במכתב ששיגרו עורכי הדין של ''זהות'' אל הרב בן דהן, נאמר כי ''מדובר בדברי בלע שאין בהם ממש, ומעולם לא הקים אחד החברים הבולטים והלא בולטים תנועה מדומיינת שכזו. בפרסום זה ביקשת לרמוס את שמה הטובה של מרשתנו ולפגוע בה''.

עורכי הדין דורשים מסגן השר לפרסם התנצלות, ומאיימים להגיש תביעת לשון הרע ולדרוש פיצויים בסך 140 אלף ש''ח.

הרב בן דהן הגיב, "מפלגת זהות ואנשיה חושבים שדרך איומים בתביעות לשון הרע נגדי, הם יגיעו אי פעם להיות בכנסת ישראל. הם חושבים שדרך הסתרה של מועמדים עם אג'נדה בעייתית ואנטי-יהודית שמוציאים סרטונים נגד ברית המילה, מצביעים דתיים יתמכו בהם.

תביעות השתקה זו הדרך של מי שלא רוצה שישמעו את האמת עליו - לסתום את הפה למי שאומר את אותה האמת. ניפגש בבית המשפט", הוסיף סגן שר הביטחון.

מ''זהות'' נמסר בתגובה: ''הרב אלי בן דהן שיקר לציבור בכך שטען בראיון בתחילת השבוע כי בזהות יש מועמד בולט שהקים תנועה נגד ברית מילה ועל כך הוא חייב להתנצל, ולא, ייתבע לפי כל דין.
אצלנו בזהות יש מקום לעם ישראל על כל גווניו - גם לאלו שאינם שומרי תורה ומצוות ובוודאי לאלו שבאים מהקצה השני של המפה הדתית, אשר מבקשים להיות חלק מתנועה ישראלית יהודית בהנהגת אדם שומר תורה ומצוות, משה פייגלין.

''המכנה המשותף המכונן של זהות מאפשר יצירת מרחב בו חיים יחד דתיים, חילונים וחרדים. מרחב בו נוצרת ישראליות המחוברת ליהדותה מתוך חירות ולא מתוך כפייה", הוסיפו במפלגה.