סמוטריץ': אוותר על מקומי ברשימה עבור האחדותאביתר אידלברג

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מצהיר כי יסכים לוותר על מקומו בצמרת המפלגה על מנת לייצר איחוד של מפלגות הימין לקראת הבחירות לכנסת ה-22.

סמוטריץ' השתתף בוועידת ''נוער הריבונות'' שהתקיימה באוניברסיטת בר אילן, ואמר כי "בימים האלה יש לנו מטרה משותפת אדירה לשמירה על שלטון הימין, על ארץ ישראל ועל זהותה היהודית של מדינת ישראל.

"בשבועות האחרונים במסגרת המו"מ שניהלנו עם הליכוד על הממשלה שרצינו שתקום ראינו כמה חשוב שמימין ללכוד תעמוד מפלגה חזקה שתעמוד על התנגדות לנסיגות, שתיאבק בהשתלטות הערבית על שטחי סי, שהמנהל האזרחי ייסגר והאחריות תעבור למשרדי הממשלה ושתחול ריבונות מלאה על כל מרחבי יו"ש''.

סמוטריץ' סיפר כי ''על כל אלה הליכוד סירב במהלך המו"מ, גם על חיזוק מוסד המשפחה ועוד סוגיות בנושאי זהות יהודית".

על העימותים בתוך מחנה הימין אמר סמוטריץ' כי "המחלוקות ביננו הן שוליות. אנחנו ציבור אידאולוגי וככאלה יש בינינו ויכוחים נוקבים וצריך לנהל אותם מתוך הבנה שאלה ואלו דברי אלוקים חיים. האחריות הכבדה על הכתפיים שלנו מחייבת אותנו להתרכז במשותף, להתגבר על אגו וללכת ביחד. אהיה הראשון לוותר על תפקידי האישי כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח".

"עשיתי זאת כשוויתרתי לרב רפי פרץ ידידי על המקום הראשון כבר בפגישה הראשונה. עשיתי את זה שוב בימים האחרונים כשויתרתי על תיק החינוך כדי לשמור על האחדות בינינו ולמרות שזה תיק חשוב מאוד ועל פי ההסכם בינינו יכולתי לבחור אותו אחרי שנתניהו נתן את תיק המשפטים למישהו אחר, ואעשה זאת שוב ושוב בשמחה רבה כדי שהציונות הדתית וכל מי שנמצא מימין לליכוד ילכו ביחד, בפתק אחד, יביאו כח פוליטי גדול וביחד נוכל לקדם את כל מה שחשוב לנו, ובכלל זה את הריבונות.

"הקמת ממשלת ימין אחרי הבחירות היא ממש לא מובנת מאליה. נצטרך לעבוד קשה מאוד בחודשים הקרובים כדי שזה יקרה, ובראש ובראשונה להתאחד. אני עוזב כמעט הכל והולך להשקיע את כל זמני ומרצי כדי להביא את האחדות הזו. עם כולם כולם כולם", הכריז יו"ר האיחוד הלאומי.

כאמור, סמוטריץ' אמר את הדברים בוועידה השנייה של תנועת ''נוער הריבונות'' המקדמת את חזון הריבונות בציבור ובהנהגה בישראל. הוועידה, שכותרתה 'ריבונות – הדור הבא של הציונות', התקיימה במרכז וואהל באוניברסיטת בר אילן והשתתפו בה מאות בני נוער וצעירים מכל רחבי הארץ.