תמימי, דגן ושלגומי
תמימי, דגן ושלגומיצילום: רועי חדי

עשרות מנהיגים מוסלמים, ובראשם חסן שלגומי - ראש ועידת האימאמים בצרפת, ביקור באזור התעשייה ברקן בשומרון.

המשלחת יוצאת הדופן נפגשה עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ועם השייח' אבו חליל תמימי מרמאללה, כחלק מפעילות ההסברה הבינלאומית של מועצת שומרון וארגון ''אלנט'' בצרפת.

אימאם שלגומי סיפר על הביקור במפעלים בברקן שמעסיקים יהודים וערבים. ''ראינו חברה שבה ישראלים ופלסטינים עובדים ביחד. אני מצדיע להם. אני תומך במדיניות של ראש המועצה האזורית שומרון להרחיב את הדיאלוג ולהעמיק אותו. הבה נתפלל שיהיו יותר אנשים, אמהות, אחיות, שאף אמא לא תבכה - לא ישראלית ולא פלסטינית''.

לצד שלגומי ישבה יעל שבח שבעלה הרב רזיאל הי"ד נרצח בפיגוע ירי בשומרון. ''לימיני יושבת אישה שאיבדה את בעלה לפני שנה. הותירה ששה יתומים. באיזו זכות נוטלים חיים? תורת משה, אוסרת על רצח. וגם אצלנו המוסלמים, זהו פשע נורא ואיום, החטא הגדול ביותר ליטול חיים. הפתרון הוא הדו שיח.

''בקרוב תהיה ועידה בינלאומית לשלום (ועידת בחריין) ויש כאלה שמסרבים ללכת. אני חושב שזה לא בסדר. צריך תמיד ללכת לדבר. שבו מסביב לאותו שולחן גם אם לא מסכימים. הדו שיח יכול להציל אותנו". שלגומי התייחס לפעילות ה-BDS בצרפת ואמר כי היא נוגדת את חוקי הקוראן.

השייח תמימי מרמאללה אמר במפגש כי "כל בעיה ניתן לפתור במשא ומתן ובדיאלוג, וביחס טוב אחד לשני. הפצת שנאה אינה דרך האיסלאם. כולנו חיים יחד ואנחנו רואים שבדיאלוג אפשר לשמוע האחד את השני. אינשאללה העתיד יהיה טוב יותר עבורנו ועבור הילדים שלנו".

ראש מועצת שומרון דגן אמר למשלחת המוסלמית ''אנחנו מאמינים שדרך השלום האמיתית עוברת קודם כל דרך שלום הדדי, ולא דרך הטרור של הרשות הפלסטינית, אנחנו לא מאמינים בשלום בין ניירות ופוליטיקאים מנותקים אלא ביצירת כבוד הדדי ויחסים שמתחילים מלמטה, מפיתוח כלכלי ושיתופי פעולה".

בנימין טואטי, מנכל ארגון ''אלנט'' (ELNET) הצרפתי-ישראל, סיפר על ההחלטה להביא את המשלחת המוסלמית לביקור בשומרון. "מה שחשוב לנו זה להראות לאנשים את המציאות האמיתית בשטח. כדי שלא יהיו ניזונים רק ממה שנאמר להם במסגדים ובתקשורת, זה היה סיור מאוד חזק וחשוב. המנהיגים המוסלמים היו מופתעים לגלות שאנשים בהתיישבות ביו"ש חיים חיים רגילים לגמרי. מבחינתנו האנשים האלו הופכים להיות שגרירי שלום בקהילה המוסלמית באירופה".