"שישי קק"לי לוקאלי"
"שישי קק"לי לוקאלי"צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה בקק"ל

שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים, התייחס היום (שישי) לטרור הרקטות ובלוני התבערה שמגיעים מרצועת עזה ופוגעים ביישובי הדרום.

״ממשלת ישראל חייבת למצוא פתרון לסוגיית בלוני התבערה ששורפים לנו את השדות. מבחינתי דין בלון כדין טיל. ורק אם על כל בלון ששורף שדות צה״ל יפיל בניין בעזה רק אז יש סיכוי שהטרור הזה ייפסק״, אמר חג'ג' באירוע "שישי קק"לי לוקאלי" שמארגנת הקרן הקיימת לישראל.

ראש מועצת מרחבים סיפר על פעילות קק"ל ברחבי המועצה: ״אני מודה לדירקטוריון קק״ל שהחליט באחרונה בניגוד לממשלה להכניס את מרחבים לטווח עוטף עזה, מה שמעניק לה חלק בתקציבי הפיצוח של קק״ל במרחב הדרומי".

מנהל אזור נגב מערבי בקק"ל, דני בן דוד, סיפר על המאבק היומיומי של עובדי קק"ל בדרום למנוע את התפשטות השריפות וחיסול שטחים חקלאיים רבים במרחב. לדבריו האינטנסיביות של השריפות והמאמץ הגדול והבלתי-פוסק הנדרש כתוצאה מכך מביא את הכבאים ״אל סף קריסה" . מצד שני סיפר בן דוד על מסלולי האופניים ופרויקטים רבים שקק"ל מבצעת במרחב הדרומי. ״תפקידנו הוא להגשים את החלומות של תושבי הדרום״, סיכם דני בן דוד.

יו"ר קק"ל, דניאל עטר: "אני שמח על הצלחתו של האירוע השני בסדרת אירועי 'שישי קק"לי לוקאלי' ועל-כך שקק"ל ממשיכה בהבאת ערך מוסף לדרום כחלק מפעילותנו לחיזוק הפריפריה. קק"ל פועלת במועצת מרחבים, כמו ברשויות רבות בארץ, בתחומים רבים ומגוונים ובהם החינוך הבלתי פורמלי, איכות הסביבה וקיימות, פיתוח וחיזוק ההתיישבות ועוד''.