ליברמן ודרעי
ליברמן ודרעיצילום: יונתן זינדל ,פלאש 90

במפלגת ש"ס הגיבו בחריפות להצהרת אביגדור ליברמן ולפיה הוא יתעקש על כך שהממשלה הבאה תורכב על ידי הליכוד וכחול לבן, בלי המפלגות החרדיות.

"ליברמן לא רלבנטי יותר. הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה. גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות אבל הוא ייכשל כמו תמיד", אמרו בש"ס.

במפלגתו של אריה דרעי הוסיפו: ''ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פוליטיקאי ציני ולא אמין. עוד בדיחה של ליברמן".

כאמור, יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי ידרוש הקמת ממשלת הליכוד-כחול לבן בלי החרדים, וימליץ לנשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש המפלגה שתקבל הכי הרבה מנדטים בבחירות לכנסת ה-22.

''בשבוע האחרון, על רקע הניסיונות מצד נתניהו למקד את הקמפיין בשאלה מי יהיה ראש הממשלה, נדהמתי לראות את התחרות הפרועה והמבישה שהתפתחה בין גנץ לנתניהו בשאלה מי יכנע ומי יוותר יותר לחרדים", כתב ליברמן בפייסבוק.

לדבריו, הסוגיה החשובה ביותר שהבוחר צריך לשקול בבואו אל הקלפי היא איזו ממשלה תהיה ומה יהיה הרכבה – ''אם זו תהיה ממשלת הלכה או ממשלה לאומית וליברלית''.

בנסיבות שנוצרו, אמר ליברמן, ''הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על 'הליכוד' ועל 'כחול לבן' להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: 'ישראל ביתנו' – 'הליכוד' – 'כחול לבן'. ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל''.

ליברמן סירב להתחייב כי ימליץ על נתניהו. ''המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה – בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר.

''לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו.