חיילות דתיות
חיילות דתיותצילום אילוסטרציה: באדיבות 'אלומה'

בצה"ל מעריכים כי בתוך 5 שנים יוכפל מספר הבנות הדתיות שיתגייסו לצה"ל במקום לשירות הלאומי, וכמחצית מהבנות הדתיות יתגייסו, כך דווח הבוקר בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, בשנים האחרונות זינק מספר הבנות הדתיות בצבא. ב-2012 התגייסו 1,200 בנות דתיות, ואילו ב-2018 המספר עלה ל-2,700.

בעמותת אלומה, שעל פי הגדרת אנשיה "הובילה את מהפכת גיוס הצעירות הדתיות במסגרת תכנית 'משרתות באמונה'", ציינו בעקבות הפרסום, "ההערכות הללו לא הפתיעו אותנו. מדובר בהמשך מגמה שכולנו רואים בשטח בשנים האחרונות".

"צה"ל פותח מדי שנה עוד ועוד תפקידים מגוונים ומאתגרים לצעירות הדתיות שבוחרות בעצמן את הטוב ביותר עבורן. אנו רואים כי הצעירות מגיעות כמעט מכל תתי המגזרים בציונות הדתית- כשחלק מרכזי הוא מהמיינסטרים הדתי לאומי ולא כפי שמנסים לעתים לספר לנו", מוסיפים בעמותה.

"זאת למרות שעדיין שערי האולפנות והתיכונים ברובם אינם מאפשרים לבנות לקבל את ההכוונה וההכנה המתאימה לקראת הגיוס לצה"ל", ציינו באלומה. "אין לנו ספק כי הצעירות הדתיות ימשיכו לבחור את הטוב ביותר עבורן, חרף התנגדות וקמפיינים שליליים המנסים לשנות את המצב. לשמחתנו, הרכבת כבר יצאה מזמן מהתחנה".