נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בליכוד דוחים הבוקר (ראשון) בתוקף את טענתם של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ומקורביו לפיהם הוא שינה את עמדותיו הפוליטיות בעקבות הגירעון בתקציב.

"ליברמן לא היה מודע לגירעון? הציג דרישות במיליארדים במו"מ הקואליציוני", טוענים גורמים בכירים במפלגה.

בליכוד מוסיפים ואומרים שהדרישות של ליברמן וחבריו בישראל ביתנו במסגרת המו"מ הקואליציוני עמדו על 2.5 מיליארד שקלים - 2 מיליארד שקלים לפנסיות ודרישות נוספות כמו תקנים ועוד.

דובר הליכוד, יונתן אוריך, התייחס לסוגיה גם בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "רק לפני פחות מחודש ליברמן דפק דרישות תקציביות של לפחות 3 מיליארד שקל. פתאום הוא מוטרד מהגירעון? ושולח את פורר לגמגם ברדיו 'וואלה לא ידענו שיש גירעון'? בחייאת איווט, כשרצית עשרות תקנים לשגרירים לא ידעת שזה עולה כסף? איווט רק רוצה להפיל את נתניהו, ואם זה עולה בממשלת שמאל - הוא משלם".

ליברמן הסביר הבוקר בפייסבוק, "מה נשתנה הלילה הזה? שני דברים: 1. התברר שמדינת ישראל נמצאת בתוך משבר תקציבי עמוק עם גרעון של מעל 50 מיליארד שקל, ואתגרים ביטחוניים שזה לא המקום לפרט עליהם. 2. ברור לי, מעבר לכל ספק, של"ליכוד" ו"כחול לבן", לא יהיו ביחד 60 מנדטים בבחירות הקרובות וכל אחת בנפרד תעדיף להקים ממשלה צרה עם החרדים, קרי ממשלת הלכה".

"ציינתי לא מכבר שראינו בשבוע האחרון מרוץ מביש בין בנימין נתניהו לבני גנץ מי מתחנף יותר טוב לחרדים. נתניהו כבר נכשל בהקמת ממשלה זה עתה. יתרה מכך, עד עכשיו הוא לא מצליח לגשר על הפערים בין בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ לגבי חלוקת תיקים בממשלת מעבר. גם לבני גנץ, לבד, אין שום סיכוי להקים ממשלה, למרות המאמץ לרצות את ש"ס ויהדות התורה", ציין ליברמן.