"מצג שווא בנוגע לגיוס בנות דתיות"

אבנר פורת מארגון חותם טוען כי הנתונים שמציג דובר צה"ל לעניין עלייה בגיוס בנות דתיות לא נכונים ומגמתיים.

בראיון לערוץ 7 התייחס פורת לדיווח בגלי צה״ל שבו הוצגו נתונים המעלים כי בתוך 5 שנים יוכפל מספר הבנות הדתיות שהתגייסו לצה"ל. "הבוקר בדו"צ החליטו למחזר חדשות ישנות כאילו יש עליה דרמטית בשיעור הבנות שמתגייסות", ציין פורת.

לדבריו, "בצה"ל לאורך שנים מנסים לייצר מצג שווא כאילו יש איזה עליה מטורפת בגיוס בנות דתיות. אלא שמכון המחקר של הכנסת ומחקר שנערך עבור נאמני תורה ועבודה חשפו מנתונים שצה"ל עצמו חשף שהנתון הזה לא נכון. בצה"ל מדדו בכל מיני צורות, לפעמים בדקו בוגרות חמ"ד, לפעמים בדקו בנות שמצהירות על עצמן כדתיות ובעיקר פרסמו מספרים ולא אחוזים שזה מניפולציה הכי פשוטה כי כל שנה השנתון משתנה".

הוא הוסיף, "קלמן ליבסקינד חשף בתחקיר שלו לפני שנה וחצי שדו"צ שיקר ביודעין בועדת חוץ וביטחון של הכנסת, הוא פרסם נתונים שהוא ידע שהם לא נכונים. הדבר הזה הוא חמור מאוד וחבל שדו"צ מתעסק בדברים האלה ולא בלעזור לצה"ל לנצח את המלחמה.

"כל בת יכולה לבחור לעשות מה שהיא רוצה אבל שדו"צ ואגף כח אדם מייצרים כותרות שקריות ועל ידי כל מיני קמפיינים. זה חמור מאוד".

פורת הסביר לשיטתו מדוע בצה"ל משקיעים כל כך בגיוס בנות דתיות. "באגף כח אדם זיהו כבר מזמן שהציבור של הבנות הדתיות זה ציבור של בנות עם נתונים מאוד גבוהים ולכן משתדלים מאוד לאסוף אותן אליו, יחד עם זאת יש ארגונים חוץ צה"ליים שיש להם מגמה להשפיע על בנות בציונות הדתית והם משתפים פעולה עם הדבר הזה, כי הם רוצים ליצור פה שינוי ופתיחות וליברליות בציבור הזה".