זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף
זירת הפיגוע בצומת גבעת אסףצילום: דוד מיכאל כהן/TPS

הפרקליטות הצבאית מבקשת לחתום על הסדר טיעון עם מפקד המחלקה מגדוד נצח יהודה שהואשם כי לא מנע התעללות של פקודיו בעצורים פלסטינים שסייעו למחבל שרצח את חבריהם לגדוד בפיגוע ירי.

לפי ההסדר המסתמן, הקצין יודה בעבירה של חבלה ברשלנות בשל התנהגות שאינה הולמת וירצה 60 ימי מאסר בפועל.

הקצין הואשם כאמור כי לא מנע את האלימות שנקטו פקודיו בשני עצורים פלסטינים שהסתירו את המחבל שהרג את שני חבריהם בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף.

בחודש מרץ פורסם הסרטון המתעד כיצד הלוחמים מנצח יהודה שהורשעו בהתעללות מכים סייענים פלסטינים של המחבל סלאח ברגותי, שביצע את הפיגוע בגבעת אסף, שבו נרצחו שניים מלוחמי הגדוד.

בסרטון נשמע אחד הלוחמים אומר: "אחרי פעילות כל המחלקה רוצים למסור לך פה ד"ש. יש פה חפלה". בשלב זה נראה אחד הלוחמים סוטר לאחד העצורים שעיניו מכוסות, ואומר לו: "תגיד שלום". העצור ניסה לומר דבר מה. אחר כך הכה את העצור השני ודרש: "תגיד שלום, תגיד".

במסגרת הסדרי הטיעון שאושרו בבית הדין הצבאי, נגזרו על שלושה מהלוחמים 190 ימי מאסר, על לוחם נוסף נגזרו חמישה חודשי מאסר וחצי, ועל הלוחם החמישי, שחלקו במעשים הוגדר "קטן יחסית", נגזרו שני חודשי מאסר. כולם הורדו לדרגת טוראי ונגזר עליהם גם מאסר מותנה.

הלוחמים עצרו את שני הפלסטינים, אב ובנו בני 50 ו-15 בחודש ינואר האחרון, בכפר אבו שחידם. הם נחשדו בסיוע למחבל עאסם ברגותי, שביצע את הפיגוע בגבעת אסף בו נפלו שניים מלוחמי הגדוד - יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד, ונפצע אנושות לוחם שלישי נתנאל פלבר.