אביגדור קפלן
אביגדור קפלןצילום: פלאש 90

על רקע פולמוס ההפרדה באקדמיה, הבהיר היום (א') מנכ"ל משרד העבודה והרווחה ד"ר אביגדור קפלן כי הלימודים בהפרדה יימשכו.

"עשינו כמיטב יכולתנו להתגבר על כל הבעיות ה'משפטולוגיות' של ההפרדה. יש כל מיני צדקנים במשק שרואים בזה אסון, אנחנו לא כאלה. אני חושב שצריך לכבד כל אחד והמסורת שלו… ויש הכשר מלא כולל של משרד המשפטים לעובדה שאנחנו נקיים מחזורים כאלה של גברים ונשים לחוד", אמר קפלן בטקס סיום מחזור הנשים של תכנית "משפיעים – חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי".

באירוע צוין סיום ההכשרה של קבוצת הנשים ותחילת ההשמה שלהן במשרדי הממשלה.

בפתח האירוע נשא דברים נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ. "זוהי דרך חדשה שיוצרת זכות חדשה. הזכות היא לא רק בתרומה למדינה ולחברה, אלא הזכות היא שכל אחת ואחת מכן היא באמת משפיעה".

בהמשך דבריו אמר הרשקוביץ, כי הוא סבור ששילוב המגזר החרדי בשירות המדינה הוא "אינטרס של המדינה והחברה כולה אשר מבטיח שירות טוב יותר לכלל אזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד הפנים סיפר, כי קלט ארבע נשים מתוך התכנית לתפקידים משמעותיים באגפים השונים של המשרד ועוד מספר נשים לתפקידים בשלטון המקומי. בדבריו אמר, שהיעדר גיוון תעסוקתי אינו פוגע רק בחוליות החלשות, אלא בחברה כולה. "המשימה הכבדה שלכן היא לזהות בכל צעד שאתן עושות את החוליות החלשות בחברה, ולנסות לתקן את אותה חוליה חלשה לטובת כלל החברה, המשרד הממשלתי או הרשות המקומית שאתן עובדות בהם".

באירוע נשא דברים גם מנכ"ל קרן קמ"ח מרדכי פלדשטיין, שהודה לכל משרדי הממשלה והגורמים השונים שהשתתפו בתכנית. התכנית עצמה – ''משפיעים'', היא מיזם משותף של קרן קמ''ח, נציבות שרות המדינה, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ומשרד הפנים.

מטרת התכנית היא בניית עתודה חרדית מצטיינת של עמיתים ועמיתות, אשר תשתלב בתפקידים משמעותיים בשירות המדינה והשלטון המקומי.