נתן אשל
נתן אשלPhoto by Hadas Parush/Flash90

נתן אשל, אחד המקורבים הבולטים בסביבת ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו וממובילי צוות המו"מ של הליכוד, קורא לציונות הדתית לחדול מהפיצולים הפנימיים ולכרות ברית אסטרטגית עם המגזר הערבי.

במאמר שפורסם ב"הארץ" קרא אשל להותיר את הנטייה לפילוגים ופיצולים בשדות אחרים, ולהימנע ממנה בשדה הפוליטי.

"תוכלו להמשיך לפצל את בתי הספר שלכם לעדות, מגזרים, חלשים, חזקים וסתם סנובים — אבל הניחו לפוליטיקה. די, עשיתם מספיק נזקים. אין לציונות הדתית יותר כוח לשלם על גחמות אישיות ואגו", כתב.

"רק בבחירות האחרונות עמדו שלושה 'סרוגים' בראש הרשימות המתמודדות לכנסת — הימין החדש, איחוד הימין ומפלגתו של משה פייגלין. חייב לקום בלוק טכני שיאחד את כל רסיסי המפלגות האלה. כל מי שלא יצטרף לבלוק יידע שבוחרי הימין לא יצביעו לו יותר", הוסיף אשל, "כמה פעמים תאמינו לאותם נביאי שקר? אנחנו, גוש הימין־מרכז, מהווים כ–65% מציבור המצביעים, ולכן בהתנהלות נכונה נוכל גם בעתיד להקים ממשלות".

בהמשך קרא אשל כאמור לפנות לברית עם ערביי ישראל, "ברור לי שאפסיד תמיכה ואקומם נגדי חברים רבים וטובים — אבל עלינו לקשור את גורלנו עם ערביי ישראל. רוב הציבור הערבי מעוניין בשלושה דברים: חינוך, כלכלה וביטחון פנים. סביב המכנה המשותף הזה אנחנו חייבים לבנות חיים משותפים, ולהניח בצד נושאים שאין להם פתרון בטווח הנראה לעין. במשך מאות בשנים חיו היהודים במדינות מוסלמיות, פרחו בהן, שיגשגו והרגישו מוגנים. אין סיבה שכשהתהפכו היוצרות והיהודים הם הרוב — המיעוט המוסלמי לא יוכל לחיות פה ברווחה ומתוך שיתוף פעולה מלא, כולל שותפות בהנהגת המדינה".

לדבריו, "דווקא הימין הישראלי יכול וצריך לבנות את הגשר אל רוב הציבור הערבי, זה שמתעניין כאמור בעיקר בנושאים כמו כלכלה, חינוך וביטחון פנים. במהלך השנתיים האחרונות פגשתי חלק גדול מהמנהיגים של ערביי ישראל, שאינם פוחדים להזדהות עם מטרות אלה. הם מרגישים שהשמאל הישראלי ניצל אותם במשך עשרות בשנים והשתמש בהם כבשר תותחים פוליטי, ומודים שמה שנותן להם שלטון הימין, בתקציבים ובכבוד, לא קיבלו בעבר".