פסטיבל צמי"ד
פסטיבל צמי"דצילום: אריאל שרוסטר

בירושלים ישנם כ-150 אלף איש עם מוגבלויות הנראות לעין והן הלא נראות לעין אשר כוללות מוגבלויות פיזיות, קוגניטיביות, נפשיות ומוטוריות.

זוהי העיר הגדולה ביותר הן מבחינת מספר האנשים, והן מבחינת מספר המוסדות הארגונים והעמותות המספקות מענה לאנשים אלה.

כהוקרה להם, השבוע מתקיים בבירה פסטיבל צמי"ד ה- 13 שהוא הפסטיבל הגדול בארץ לשילוב אנשים עם מוגבלויות. במסגרתו גם התגלתה להקת שלווה לראשונה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אומר שפסטיבל צמי"ד הוא מיוחד ובולט בין מאות הפסטיבלים ואירועי התרבות השוקקים בעיר "פסטיבל צמי'ד אינו רק אירוע תרבותי, אלא אירוע תרבותי-חברתי. מאות אנשים עם מוגבלויות מוצאים בו ביטוי, מענה וכבוד, בין היתר, באמצעות כישרונותיהם בתחומי המוזיקה, התיאטרון והמחול, המוצגים לעיני אלפי הצופים והמבקרים. העיר ירושלים, תמשיך לקדם בכל זמן ובכל תחום כל אדם אשר יחפוץ ונהיה בית לכל אחד ואחת מילדי ותושבי ירושלים, תמיד".

בפסטיבל לוקחים חלק למעלה מ-300 יוצרים ואמנים בעלי מוגבלויות מרחבי הארץ בכ-40 מופעים ואירועים שיועלו בבמות ומתחמים ברחבי ירושלים.

אמנים עם צרכים מיוחדים עובדים במהלך השנה כל אחד בתחומו ולעיתים בשיתוף פעולה עם אמנים בעלי שם בתחומי התיאטרון, השירה והמחול.

הפסטיבל מאפשר להעניק לאמנים, מלבד במה ליצירה, גם את ההזדמנות לחשוף את סיפורם האישי ולחבר את הציבור הרחב לקהילה. הפסטיבל מתקיים בהובלת עיריית ירושלים ובשיתוף ארגונים ועמותות ירושלמים.