הכנסת ספרי תורה בכפר השילוח
הכנסת ספרי תורה בכפר השילוחצילום: חזקי ברוך

ועדת השמות בעיריית ירושלים, בראשות ראש העיר משה ליאון, אישרה לקרוא לרחובות חדשים בכפר השילוח במזרח העיר על שמות של רבנים.

שמות הרחובות שאושרו הן: "עזרת נדחים", על שם החברה הפילנטרופית שהקים ישראל דב פרומקין בסוף המאה ה-19; הרב מדמוני; הרב אברהם אלנדאף; הרב יחיא יצחק הלוי והרב שלום אלשיך הלוי.

באתר ''הארץ'' דווח כי ההחלטה התקבלה ברוב של שמונה חברי מועצה נגד שניים. שני המתנגדים לאישור השמות הם חברי המועצה לורה ורטון ממרצ ויוסי חביליו, שניהם חברי הקואליציה העירונית.

חביליו אמר "אני מתנגד נחרצות למהלך. מדובר בהכנסת אצבע לעין של הערבים. האזור המדובר מאוכלס ברובו בתושבים ערבים ואין שום סיבה לקרוא לרחובות שם בשמות של רבנים זה רק יתסיס וילהיט את הרוחות שלא לצורך".

חבר הוועדה וחבר מועצת העיר דן אילוז (התעוררות) אמר כי "מדובר בתיקון היסטורי ואני מברך עליו, רגישות לא יכולה לבוא על חשבון ריבונות. הפחד לתת שם יהודי לרחוב, במיוחד באיזור כמו כפר השילוח-סילוואן בו יש בו היסטוריה יהודית, מהווה פגיעה בריבונות הישראלית. בכל מקום בעולם, אם היו אומרים שלא ניתן שם לרחוב על שם אדם רק כי הוא יהודי, היינו מתרעמים כנגד ההחלטה הזו".

הוא הוסיף, "אני שמח מאוד שהיום אישרנו את הנושא הזה, יש לכך חשיבות לעיר ירושלים ולמדינת ישראל. אמשיך לפעול למען כלל תושבי העיר ללא הבדלי דת".

הכנסת ספרי תורה בכפר השילוח