הרב בנימין ברבר והתובע הכללי בברוקלין אריק גונזלס
הרב בנימין ברבר והתובע הכללי בברוקלין אריק גונזלסצילום: יח"צ

על רקע התגברות תופעת האנטישמיות בבורו פארק שבברוקלין, תיאר העסקן ופעיל הציבור הרב בנימין ברבר את ההתמודדות עם פשעי השנאה ושיבח את פועלו של התובע הכללי אריק גונזלס למיגור התופעה.

"אומר לך את האמת", פתח הרב ברבר את דבריו בשיחה עם ערוץ 7, "מאז שלטון טראמפ אנו מזהים עליה במספר פשעי השנאה, אולם למרבה האירוניה, זה בגלל היחס המצוין של טראמפ כלפי היהדות האורתודוכסית בארה"ב".

לדבריו, שורש האלימות מגיע מחינוך לקוי. "כשילד מקומי מתחנך על כך ש'היהודים עשירים' וכי 'הם יושבים על הקופה הציבורית', התוצאה בהתאם. כשרואים שהממשל הנוכחי מסביר פנים ליהדות האורתודוכסית – הם נכנסים למגננה ולפעמים זה מתפרץ החוצה מקבל ביטוי בדמות פשעי שנאה מילוליים, ובמקרה הפחות טוב – אף פיזיים".

לפני שבועות אחדים אירע מקרה אנטישמיות בשכונת בורו פארק שבברוקלין, ניו יורק. שני נערים חרדים חזרו מהישיבה בתום לימוד לילי, סמוך לשעה אחת בלילה. במהלך הדרך עצרה לידם מכונית בה ישבו ארבעה בני אדם. אחד החלונות נפתח ואז זעק לעברם גבר שישב במכונית, "אללה הוא אכבר, יחי האסלאם". השניים, שנבהלו מהקריאות החלו לרוץ במהירות אך המכונית המשיכה במעקב אחריהם.

אחד מהם אף יצא מהרכב וקרא לעבר הנערים, "אתם מכירים את היטלר? אם לא, נעשה לכם היכרות. אנחנו אוהבים את היטלר". הנערים הצליחו לפנות לרחוב מרכזי יחסית, שיש בו תנועה גם בשעות הלילה - והרכב נסע מהמקום.

הרב ברבר שיבח את פועלו של התובע הכללי אריק גונזלס נגד האנטישמיות. "לאחרונה הוא הקים צוות מיוחד שיתמודד עם פשעי שנאה כלפי כלל האוכלוסיות. שוחחתי עמו לא פעם על חשיבות העניין ואני מודה לו על כך. הציבור החרדי מאד מעריך את הפעילות שלו למען מיגור התופעה".

לדבריו, העובדה שמייחסים לציבור החרדי המקומי את התפרצות מחלת החצבת - היא שקרית.

"הציבור החרדי על כל שדרת ההנהגה הרוחנית שלו מורה להתחסן. אפילו חסידות סטאמר מורה לחסידיה להתחסן. כך שמדובר בעלילת דם פשוטו כמשמעו. זה שיש קומץ קטן שמסרב להתחסן אינו מעיד על הכלל החרדי", אמר.

הרב ברבר מחבר בימים אלו ספר על קורות חייו העונה לשם 'מעשה אורג'. לאחרונה נכנס למעונו של מנהיג הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי כדי לקבל את ברכתו על ספרו החדש. את הספר ערך העיתונאי והסופר בנימין ליפקין.

לפני 3 שנים הורה הרב קנייבסקי לברבר לכתוב את סיפור חייו, ונימק זאת בטענה "שהעולם יידע שאפשר להיות פוליטיקאי איש עסקים ועסקן ציבורי – וללכת עם זקן ופיאות ובלבוש חסידי".

הרב ברבר מציג את ספרו לרב קנייבסקי
הרב ברבר מציג את ספרו לרב קנייבסקיצילום: יח"צ