ילדים
ילדיםצילום: istock

חדשיר | לפעמים | מאיר ישראל

אחרי חדשיר ראשון מפחיד מה (חפשו ביוטיוב 'בבא העת'), מאיר ישראל, היוצר הבניוני-ישראלי החדש מוציא שיר קליל ומשוחרר, קבלו את 'לפעמים'.

ישראל שומר על טקסט מקורי ברמה טובה, לחן מסקרן שביצועו מתרחק מהמזרח העמוק הזכור מ'בבא העת' למים הרדודים של המוזיקה הישראלית, כאלה שמגיעים עד לאוזניים, אבל ללא מסכנים בטביעה.

הקצב אופטימי, העיבוד של אבי טל זורם בהנאה וחוץ מתמונת הרקע המוזרה שנראה שנשלפה מעטיפות הסינגלים של שנות השמונים, אפשר להכתיר את 'לפעמים' כעלייה למסלול הישראלי והמיינסטרימי של ישראל.

חדשיר | ישתבח | נמואל

הזמר החבד"י, נמואל הרוש, הולך ומשדרג את מעמדו משיר לשיר כאחד ממובילי סוגת הפופ החסידי.

בשיר החדש, שמפוצץ באנרגיות ודל בתוכן, נמואל אינו מפסיק לחייך, לתזז ולקפץ. העיבוד הטראנסי של הצמד המפורסם איצי בר ואילי קליין מתחדש ומפתיע מסיבוב לסיבוב וקליפ הסלפי בסגנון 'שבט אחים ואחיות' גורם לסחרחורות חיוביות שיחד עם נמואל והנגנים לא משאירים את המאזין אדיש לערבוב הקולות, הנגיעות האלקטרוניות והבלגן המוזיקלי המסודר, גם בפיזורו, בקפידה רבה.

רק תן לנו קצת מקוריות בטקסטים, עוד קודם לכן, תן לנו קצת טקסטים ואז הכל יהיה מושלם:

גרסת כיסוי | ה' העלית | יונתן שיינפלד

הזה יונתן?

יונתן שיינפלד, אחד מילדי הפלא המוצלחים של העשור האחרון, התבגר, מסתבר. מקול שחקים ששר ישראלית בחן ('לא תנצחו אותי' של יהורם גאון שבגרסתו הפך ללהיט בציבור הדתי-חרדי, לדוגמה), הפך שיינפלד לזמר חסידי הארדקור, עם הסטייל, המבטא והמבט הביינישי המבויש.

אחרי שהתגברנו על השינוי, ההאזנה ל'ה' העלית' מהנה. מדובר בלהיט משנות התשעים של יונתן וויס שמבוצע כאן בגרסת 2019, תחת חסותם של הצמד החם מהפסקה שלמעלה, נראה שהצמד אינו מותיר שיר במגזר ללא חותמו ואינו מפסיק לרדוף אחרינו מכל להיט, איצי בר ואלי קליין.

צעיר או מבוגר, שיינפלד מקצוען. הוא שר בדיוק, בענווה ובמגנטיות: