טקס זיכרון לחללי משטרת ישראלדוברות המשטרה

טקס הזיכרון וההתייחדות השנתי לחללי משטרת ישראל התקיים אמש (שני) באתר ההנצחה של המכללה הלאומית לשוטרים.

מאז קום המדינה ועד היום, שכלה משטרת ישראל 1,500 חללים שנפלו או נפטרו במהלך שירותם או בעקבותיו.

בשנה החולפת, מאז הטקס השנתי לזכר החללים שנערך בשנה שעברה, נוספו 14 חללים למצבת השכול של המשטרה. הטקס הנערך במשטרת ישראל מדי שנה, עמד הפעם בסימן "מילים שנשארו בחלל" – מילים שהותירו אחריהם חללי המשטרה כצוואה לדורות.

הטקס נפתח בהדלקת אבוקת הזיכרון על ידי השוטרים ששכלו את אבותיהם, עוזי ואלינור בוטבול שסיפורם יוצא דופן ונדיר במיוחד. האבוקה הודלקה לזכרם של רס"ל יעקב בוטבול ז"ל ורס"מ מרדכי ישראל ז"ל שנהרגו בהפרש של שנים זה מזה, ולאחר מותם תמונותיהם היו תלויות זו לצד זו על קיר חדר הזיכרון בבניין אגף התנועה.

רס"ל יעקב בוטבול הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, ביניהם רפ"ק עוזי בוטבול שהיה אז בן 8.5. כחמש שנים לאחר מותו, נהרג רס"מ מרדכי ישראל בידי מחבלים שהיו לבושים במדי צה"ל. רס"מ ישראל הותיר אחריו אישה וילדה אחת, אלינור ישראל, שהייתה אז בת 10. בקיץ 95', במסגרת נופש לאלמנות ויתומי המשטרה בכפר הנופש נעורים, נרקמו יחסי חברות בין שתי המשפחות וכמה שנים לאחר מכן נרקם קשר בין עוזי לאלינור והם נישאו. שנה לפני שהתחתנו התגייס עוזי למשטרה ועשר שנים לאחר מכן, כשלשניים שתי בנות, התגייסה גם לינור למשטרה בעקבותיו.

הטקס התקיים במעמד השר ביטחון פנים גלעד ארדן, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נציגי אגף משפחות הנצחה ומורשת וארגון אלמנות ויתומי צה"ל, המשפחות השכולות, נציגי מועדון רנ"צ/ניצב בדימוס, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, קצינים, שוטרים ואורחים נוספים.

השר לביטחון הפנים ארדן אמר בטקס "אנחנו מתכנסים כאן היום כדי להרכין ראש ולהצדיע ל-1500 חללי משטרת ישראל, שכל אחד ואחת מהם הוא עבורנו עולם ומלא. לאחר דורות בהם היינו נתונים בחסדי זרים, עלה בידנו להקים אומה בטוחה בכוחות עצמה בזכות קורבנם ושירותם הקדוש של יקירכם, של חללי המשטרה שבשירותה משרתים טובי בניה ובנותיה של הארץ הזאת, בני כל העדות והדתות המרכיבים את החברה הישראלית ויחד מגינים על ביטחון אזרחי המדינה, ושומרים על החוק והסדר.

''שוטרים מסורים וגיבורים שמסרו נפשם ונפלו במאבק הבלתי פוסק על הקיום בארץ הזאת הראויים לשמש לנו דוגמא ומופת. במעמד הזה אנו מבקשים לשאוב השראה מרוחם המיוחדת של החללים ולעשות הכל כדי להמשיך בדרכם. את כולם נזכור באהבה ובהערכה ובזכותם נזקוף ראש בגאווה גדולה. יהי זכרם, פועלם ואישיותם של חללי משטרת ישראל ברוכים וצרורים עמנו לעד", הוסיף ארדן.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר "תולדות ישראל מלווים במאבק בלתי פוסק על קיומה של המדינה, אשר נכרך במחיר דמים יקר. משטרת ישראל נטלה חלק חשוב בגיבוש צביונה הדמוקרטי של מדינת ישראל, ותרומתנו לחברה ולמדינה משמעותית ומרכזית. אנו מצדיעים היום לרעינו ושותפינו לדרך, 1,500 חללי המשטרה לדורותיהם. בנינו ובנותינו שנפלו במהלך שירותם הפעיל ובהם - שוטרים, שוטרות, לוחמי מג"ב ומתנדבים, חברים ועמיתים, עימם עבדנו, איתנו ובליבנו הם לעד. לנגד עינינו עומדים מורשתם וערכיהם, ערכי המוסר והצדק, ערכי היושר, האומץ ואהבת המולדת עליהם הם הגנו בגופם".

"משטרת ישראל ניצבת בפני תקופה מורכבת. האתגרים הלאומיים מחייבים את הארגון להביט קדימה ורחוק ולהמשיך להיות בחזית, למען הגנתם ושמירת בטחונם האישי של אזרחי המדינה. אנו נעמדים מול אתגרים אלו נחושים, מלוכדים ככוח איתן ומאוחדים באהבת הארץ".

בסיום דבריו, פנה מ"מ המפכ"ל למשפחות השכולות: "משפחת השכול אחת היא, עטופת יגון וכאב. אנו שותפים לכאבכם וחשים את הכוח והעוצמה שבכם. הזיכרון עוטף ומאחד את כולנו והזמן החולף אינו מקהה את עוצמת הכאב. אני מבטיח לכם שמשטרת ישראל תמשיך ללוות אתכם לאורך כל ימות השנה. דעו כי מוֹרשתם של יקיריכם תמשיך ותעמוֹד לנגד עיננו בכל אשר נפנה ואנו נשאב ממנה כוח במעלה הדרך למימוש ייעודנו, בהבטחת שלומם וביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

את דבר המשפחות השכולות נשא השנה כמאל זידאן, ששירת בעברו במשטרת ישראל ושכל את שני בניו, פואד זידאן ז"ל, ששירת במשמר הגבול וסלאח זידאן ז"ל, ששירת בצה"ל: "במהלך שירותי איבדתי חברים רבים שלחמו לצדי כתף אל כתף, החל ממלחת ששת הימים ועד שחרורי משירות במשטרת ישראל. אין מילים שיכולות לתאר את עוצמת הכאב והשבר שחוותה משפחתי, שחוו כל המשפחות השכולות, את העננה שנפלה על בתי כולנו. לצדנו, בנתיב השכול הקשה, ניצבת משטרת ישראל שפועלת במסירות למעננו. העמידה לצדנו בימים הקשים והמשמחים נותנת לנו כוח להמשיך. בשמי ובשם המשפחות אבקש לומר תודה גדולה".