טראמפ
טראמפReuters

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס למתיחות במפרץ ואמר בראיון למגזין ''טיים'' כי המתקפות של איראן על מכליות הנפט במפרץ עומאן הן ''מינוריות''.

''ארצות הברית תנקוט בפעולה צבאית כדי למנוע נשק גרעיני מאיראן, אך לא בהכרח כדי להגן על שוק הנפט העולמי", הוסיף טראמפ.

אמש טענה איראן כי חשפה פרויקט ריגול סייבר אמריקני ברשת. עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, אמר כי הפרויקט היה של סוכנות הביון האמריקנית (CIA) וסוכניה נעצרו לאחר שטהרן שיתפה את המידע המודיעיני עם בנות בריתה.

הוא ציין כי חלק מהסוכנים נעצרו במדינות ערביות אחרות. שמחאני אמר גם כי ארה"ב חייבת להוציא את כוחותיה מהמפרץ הפרסי, שכן איראן ערבה לביטחונו. לטענתו, הנוכחות האמריקנית באזור המפרץ היא שגורמת לחוסר היציבות בעת האחרונה.

מוקדם יותר אתמול הודיעה הסוכנות האיראנית לאנרגיה גרעינית על צמצום התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין שעליה חתמה טהרן עם המעצמות בשנת 2015.

דובר הסוכנות בהרוז כמאלוואנדי אמר כי איראן צפויה לפרוץ את מגבלת האורניום המועשר שנקבעה בהסכם הגרעין בעוד 10 ימים. במסיבת עיתונאים שנערכה מחוץ לכור המים הכבדים באראק אמר כמאלוואנדי כי ארצו תעשיר אורניום "בהתאם לצרכיה".

הוא סיפר כי "כבר הכפלנו פי ארבע את קצב העשרת האורניום ברמה נמוכה ואף הגברנו אותו עוד יותר לאחרונה, כך שבעוד 10 ימים נחרוג מהמגבלה שנקבעה ל-300 ק"ג".

דובר סוכנות הגרעין אמר שאיראן עשויה להגדיל את רמת העשרת האורניום לרמה של עד 20%. לדבריו מעצמות אירופה עדיין יכולות להציל את ההסכם אבל הן חייבות לפעול במהירות.