לא הייתי מפטר את נפתלי בנט ואיילת שקדערוץ הכנסת

ח"כ אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין) התייחס הבוקר (שלישי) בערוץ כנסת לניסיונות ליצור רשימה מאוחדת של המחנה הלאומי, מימין לליכוד.

"במקום ראש הממשלה לא הייתי מפטר את נפתלי בנט ואיילת שקד", אמר סופר. ''שקד יכולה להיות ראויה למקום מכובד ברשימה. הפנייה לאחדות מכוונת לכיוון שקד".

ח"כ קיש מתייחס לסבב המינויים בממשלהערוץ הכנסת

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר שבניגוד להסכם עם איחוד מפלגות הימין שבמסגרתו ויתרו על תיק נוסף בתמורה להישארותו של אורי אריאל בתפקידו, הוא מעריך שסבב מינויים של הליכוד יכלול פיטורים של אריאל כמו גם השרים יפעת שאשא-ביטון ואיוב קרא.

בנוסף, אמר קיש: "יש סיכויים גבוהים שפרץ יישאר בתיק החינוך בקדנציה הבאה, סיכוי גבוה יותר ממה שהיה לבנט. אם הליכוד יקבל 45 מנדטים, תיק החינוך יישאר אצל הליכוד. התיק שאני מכוון זה אכן תיק התקשורת שהוא יתפנה. המהלך הזה מתעכב מעט עד שנראה מה קורה עם השר ארדן, שקיבל הצעה להחליף את דנון".

לגבי דחיית פינוי חאן אל אחמר על אף אישור בג"ץ אמר קיש: "אני הבנתי כי בגלל תקופת המעבר, התשובה הייתה שרוצים להמתין עד אחרי תכנית המאה. יש רגישות מאוד גדולה בשטח והאמריקנים ביקשו שלא נפעל בנושא עד לאחר מכן.

''אני חושב שעדיין חשוב להבהיר להם שלנו יש משמעות מאוד מהותית. היא מעבירה גם מסר בעייתי שלא עושים את זה, ולכן אני חושב שאנחנו צריכים לפתור את האירוע מול האמריקאים ולקדם את הפתרון", הוסיף ח"כ קיש.