ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר בירך היום (שלישי) את שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' וביקש ממנו לפעול ביעילות כדי לפתור את בעיית התחבורה הציבורית.

"ברכות מקרב לב על התפקיד החשוב", פתח אייכלר את נאומו, "נכנסת למשרד מורכב וחיוני כל כך כמו משרד התחבורה השולט דה פקטו על אורח חייהם של כל אזרחי הארץ".

לדבריו, "מההיכרות עם פעילותך המבורכת מאז נכנסת לזירה הציבורית, אני סמוך ובטוח כי תעשה תפקידך נאמנה לטובת כלל התושבים. משמיים נשלחת כדי לנער את המערכת החלודה והחורקת של התחבורה הציבורית".

"רבבות אנשים מתענים כל שעה תחת גלגלי הביורוקרטיה המשתקת את התבורה הציבורית. קשישים, נשים וילדים מחכים שעות בחום ובקור בתחנות. 'תוחלת ממושכה מחלת לב'. זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. עליך מוטלת כעת החובה לטפל בה בדחיפות וביעילות", ציין.

ח" אייכלר הסביר, "בניגוד לרפורמות אחרות, להן נצרכות החלטות מסודרות ותוספות תקציב, מה שאי אפשר כמובן לקבל בתקופת ממשלת מעבר, כאן אין צורך בתקציב נוסף ובבירוקרטיה מיותרת. כל מה שצריך כדי לפתור את בעיית התחבורה הוא לחלק ביושר את עומס הקווים ולהקל על העומסים בתחנות. זה הזמן, רגע לפני ימי הסליחות והחגים, לתגבר את מערכת הקווים לכותל המערבי, ולהרחיב את שעות הפעילות אל תוך הלילה בכל ימות השבוע".