תקיפה, אילוסטרציה
תקיפה, אילוסטרציהצילום: iStock

חשיפת האונס הקשה והמזעזע של הילדה בת השבע על ידי ערבי, מחדדת את הצורך בהסברה להורים, במיוחד בציבור שומר התורה והמצוות, כיצד לפעול מול הילדים כדי למנוע מצבים דומים.

כמדי שנה, בחמש השנים האחרונות ולקראת החופש הגדול הקרב ובא, יוצא ארגון JCW בסדנת מוגנות להורים כיצד לשמור על ילדיהם.

הסדנא תכלול מצגת מוגנות, הרצאה בה יסבירו בעלי מקצוע להורים כיצד לדבר עם ילדיהם ולהזהיר אותם מפני הסכנות האורבות להם וכן איך לזהות ילד במצוקה.

יעקב סלע, מארגון JCW מסביר לערוץ 7 את מטרת הסדנאות. "הן מיועדות קודם כל לכלל הציבור, אבל פונים אלינו בעיקר מהציבור הדתי לאומי והחרדי. הסדנאות מועברות בעברית, אנגלית וצרפתית. כל מי שמארגן עשרה אנשים בסלון שלו, אנשי המקצוע שלנו יגיע אליו כדי להעביר את הסדנאות הללו".

לדבריו, "הסדנאות כוללות הדרכה של ההורים כיצד לשמור על ילדיהם. הרבה פעמים אנחנו שומעים שמנסים לומר שהילדים יכולים להגן על עצמם. זה לא כך. אנחנו ההורים מחוייבים להגן על הילדים ובסדנא לומדים כיצד להזהיר את הילדים מפני הסכנות השונות, כיצד הם יכולים לזהות מצוקה אצל הילד ולהבין שמשהו לא טוב עובר עליו. בנוסף, אנחנו נותנים חוברת הדרכה כיצד להעביר את הדברים הללו לילדים".

הוא מציין שהבושה בציבור הדתי והחרדי גדולה ולעתים גורמת להסתרה שאינה הפתרון הנכון. "בציבור הדתי לאומי ועוד פחות בציבור החרדי, מדברים על הדברים הללו. אני זוכר, שכשהאנס בני סלע ברח מהכלא, שמעתי ילדה מספרת לחברתה, 'חוטף ילדים ידוע ברח מהכלא וצריך להיזהר ממנו'. אנחנו מנגישים להורים את הדרך שבה הם ידברו עם הילדים על הסכנות האורבות להן. החופש הגדול מגיע והילדים יותר בחוץ ואנחנו ממקדים את הסדנא בחופש הגדול וכיצד להדריך את ילדינו לשמור על עצמם".

ארגון JCW מטפל בנפגעי עבירות מין בארץ ובעולם. יש לו מחלקה של ייעוץ משפטי המלווה נפגעים ומערך תמיכה גדול ורחב לנפגעים הכולל טיפול פסיכולוגי ונפשי, אם נדרש כזה. הוא גם חושף עברייני מין ומזהיר מפניהם.

"אנחנו מלווים נפגעי עבירה בדרך להגיש תלונה, במיוחד אלו שחוששים מכך. בציבור החרדי החשש המרכזי הוא מתגובת הקהילה ולשם כך יש לנו קשר עם רבנים רבים מכל המגזרים. הם מנחים אותנו כיצד להתמודד עם עברייני מין. הצלחנו להעלות מודעות בחברה הדתית בכלל ובחברה החרדית בפרט לגבי הסכנות שאורבות בחוץ וכיצד להתמודד איתן וזה הישג משמעותי", מסכם יעקב סלע.