חי גרינבאום עם אחד התלמידים
חי גרינבאום עם אחד התלמידיםצילום: GADI SIERRA PHOTOGRAPHER

חי גרינבאום, מורה בישיבת בני עקיבא השומרון שבקרני שומרון, הוכתר כאחד מ-15 המורים המצטיינים שזכו בתחרות "המורה של המדינה" שמקיים מדי שנה העיתון ידיעות אחרונות.

גרינבאום (36), מורה למקצועות קודש, היסטוריה ומתמטיקה, הוא בוגר ישיבת "שבי חברון".

"יש דיון ביני לבין אשתי, שהיא אחות בבית חולים, לגבי העבודות שלנו", סיפר. ''אשתי תמיד אומרת לי שאם היא עושה טעות חלילה, בן אדם יכול למות. ואני תמיד מסביר שאם בחינוך עושים טעויות, יכולים חס וחלילה לפגוע בנפש של ילד, וכך אני רואה כמה המקצוע הזה חשוב ומשמעותי".

עוד אמר: "בשירות הצבאי שלי הרגשתי שאחת החוזקות שלי היא היכולת להשפיע, להנהיג, להוביל, והחלטתי שאקח את התכונות האלו ואבחר לעבוד בחינוך. בזכות היכולת להיות כמו אבא לתלמידים שלי. אני זמין עבורם 24 שעות ביממה ומלווה אותם בכל אירועי החיים, שותף מלא לכל מה שהם עוברים".

על תקופת לימודיו בישיבת שבי חברון אמר גרינבאום: "אהבת התורה, אהבת הארץ, אהבת תלמידי חכמים. לימדה אותי מהם הדברים החשובים בחיים, ונתנה לי כלים להיות מחנך טוב".

הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון, בירך: "בוגר הישיבה, תלמידנו האהוב הרב חי גרינבאום, איש חינוך אמיתי בכל רמ''ח אבריו. תלמיד חכם מלא שמחה ואהבה גדולה לעם ישראל. אהבה שלא נשארת כללית ומופשטת אלא יודעת להתמקד בתלמיד היחיד שמולו ולראות בו את כל הטוב אשר דיבר ד' על ישראל".

ראש ישיבת בנ״ע השומרון, הרב ינקי מיטלייס, סיפר: "כשהוא נכנס, מרגישים אנרגיה חדשה, מרגישים שמחה גדולה. אתה מרגיש תלמידים שמחים, תלמידים אוהבים, תלמידים מלאי אנרגיות ורצון והתלמידים מצליחים. זה דבר מדהים שקורה פה, זה מופלא בעיני".