הונדה
הונדהצילום: דף הפייסבוק של הונדה רחובות

המטרה היא למכור את הרכב במחיר הגבוה ביותר ולהוסיף את ההפרש הכספי כך שאפשר יהיה ליהנות מרכב חדש ומודרני.

אופציה נוספת היא מכירת הרכב בעסקת טרייד אין מול סוכנות הונדה, הליך שחוסך הרבה מאד זמן עצבים וכסף.

מכירת הרכב הישן לקונה אקראי

לצורך מכירת הרכב הישן מפרסמים נהגים רבים את פרטי הרכב בלוחות הפרסום באתרי האינטרנט. הפרסום הזה גורר אין ספור שיחות טלפוניות של אזרחים המעוניינים לרכוש את הרכב, הם שואלים הרבה מאד שאלות ואם לאחר קבלת התשובות הם מעוניינים ברכב, מתואמת פגישה בין הצדדים.

במקרים רבים הקונה הפוטנציאלי ובעל הרכב גרים בישובים המרוחקים מאד זה מזה והליך תיאום הפגישה הופך למייגע. בשלב השני הקונה רואה את הרכב ומתרשם ממנו ואם הוא מעוניין מתבצע הליך בדיקה מדוקדק במכון הרישוי. לאחר קבלת התוצאות, מתנהל משא ומתן על ערכו של הרכב ואם הצדדים מגיעים להסכמות, הם מקדמים את הליך העברת הבעלות וביצוע התשלום.

אך אם המשא ומתן הגיע למבוי סתום ואין הסכמה על עלות הרכב, חוזר בעל הרכב כלעומת שבא ומחכה לקונים נוספים שיבואו לראות את הרכב ולרכוש אותו.

ההליך הסיזיפי ומורט העצבים הזה נמשך ימים, שבועות ולעתים אף חודשים ובסופו של דבר בעל הרכב מיואש מהתהליך הזה כיוון שבסופו של דבר מגיע סוחר רכבים שמשכנע אותו למכור את הרכב במחיר נמוך ולהיפטר ממנו לאור פרק הזמן הארוך שבו לא הצליח למכור את המכונית.

מכירת הרכב הישן לטרייד אין הונדה

במקום לעבור את הדרך הסבוכה הזו, אפשר לבצע עסקת טרייד אין קלה ופשוטה במסגרת רכישת הרכב בסוכנות הונדה.

הלקוח מזמין את הרכב החדש המתאים עבורו. הוא מבקש כחלק מעסקת הרכישה למכור לסוכנות הונדה את הרכב הישן שלו. הבוחן המקצועי בוחן את מצבו של החברה הן במוסך והן במכון הרישוי ומציע לבעל הרכב מחיר הוגן תמורתו. בעסקת טרייד אין, עלות הרכב הישן מתקזזת מהתשלום עבור הרכב החדש והלקוח משלם את ההפרש הכספי.

יש לכך כמה יתרונות:

  • הלקוח אינו צריך לפרסם את פרטי הרכב הלוחות המודעות באינטרנט, אינו צריך לענות על שאלות מהבוקר עד הערב בנושא הרכב והוא אינו צריך לנסוע שוב ושוב לישובים שונים ברחבי הארץ כדי להיפגש עם לקוחות פוטנציאלים, כאשר בחלק גדול מן המקרים בסופו של דבר לא מתבצעת העסקה.
  • הלקוח משאיר את הרכב הישן ברשותו עד יום קבלת הרכב החדש מסוכנות הונדה. גם אם חל עיכוב במועד האספקה עקב ענייני יבוא שונים, הלקוח אינו ממהר כיוון שהוא ממשיך בסדר יומו באמצעות הרכב הישן.
  • ביום קבלת הרכב החדש, הוא מוסר את הרכב הישן לסוכנות טרייד אין הונדה כפי שסוכם והוא יוצא לדרך עם הרכב החדש שרכש.

עסקה פשוטה, הגונה ומשתלמת מאד תוך חיסכון משמעותי בכסף ובזמן היא מכירת הרכב הקודם לסוכנות טרייד אין הונדה המייתרת את כל הצורך להתנהלות מול קונים שונים עד מכירת הרכב תוך חשש מתמיד שהלקוח לא ישלם מחיר הוגן.