היום ומחר (חמישי) מתקיימים ימי התרמה של ישיבת 'שבי חברון'. בעיר האבות נערכים על מנת להגדיל את הישיבה עם בניין פנימיה חדש, מטבח וחצר גדולה.

הישיבה תנציח את בוגרה איל יפרח הי''ד שבימים אלו מלאו 5 שנים לחטיפתו ורציחתו יחד עם הנערים גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי''ד.

בישיבת שבי חברון השוכנת בבית רומנו בחברון החל משנת תשמ"ב, לומדים תורה מאז שחזרו לחברון. בישיבה לומדים כיום למעלה מ-300 תלמידים המגיעים מכל רחבי הארץ. לישיבה יש כ-2,000 בוגרים מאז הקמתה בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת.

ראש ישיבת שבי חברון הרב חננאל אתרוג: "הודו לה' כי טוב. אחד הדברים הייחודיים של הישיבה זה שהיא לא מחפשת מה ייחודי בה. אנחנו מנסים לצמוח ולברר את מה שיש בתוכנו. זאת האמת שלנו וזו הברכה, ורואים את זה על הפנים של הבוגרים".

על המצב בישיבה ועל הצורך להרחיבה אמר הרב אתרוג "צריך להתרחב אבל השכנים בקסבה לא ממהרים להעביר לרשותינו את הבתים שלהם, ואנחנו, צר לנו המקום. הבחורים גרים במסירות מאוד מופלאה ובצפיפות גדולה מאוד. בנינו פנימייה חדשה, אבל עדיין מאוד מאוד צפוף ואנחנו ממש צריכים לדחוף את הקירות לצדדים עם הרבה חזון, מעוף ודימיון, ומעל הכל עם סיעתא דשמיא. אנחנו יוצאים בקמפיין של גיוס המונים ואנחנו מבקשים מעם ישראל לעזור לנו להיות שליחי ציבור ולחבר את עם ישראל למורשת של האבות''.

על איל יפרח ז"ל אמר הרב אתרוג: "הקמפיין מתמקד באיל יפרח הי"ד כי כשקבענו את התאריך התברר לנו שזה בדיוק היום של החטיפה של שלושת הנערים. יש לנו בוגרים רבים שלצערי נקטפו מעימנו בפעולות טרור, במלחמות, בתאונות דרכים ובמחלות. כולם יקרים לנו ואהובים עלינו. תודה רבה לכל מי שיהיה שותף לנו".

לשותפות בבנייה בעיר האבות חברון לחצו כאן