אראל סג"ל
אראל סג"לגבריאל בהרליה

האם קיים תרחיש שבו פלסטיני מוחזק במעצר כבר קרוב ל־50 ימים, כאשר טרם ברור אם הוא אשם במעשים המיוחסים לו?

אראל סג"ל וגדי טאוב פתחו את תוכניתם בביקורת חריפה על פתיחתה מחדש של חקירת האונס המזעזע של בת ה־7 בבנימין, וסימני השאלה העולים מכך לגבי זהות האנס - והאם אכן מדובר באותו פלסטיני.

עבור סג"ל הביקורת הזו היא הוכחה כי הדיון מנותק מהקשרים פוליטיים. "זו הוכחה שאנחנו לא מדברים מפוזיציה של ימין ושמאל", אמר סג"ל, "אנחנו לא יכולים לשחק בדבר שהוא לא 100 אחוז בטוח".

לדבריו, הפיכת הדיון לפוליטי בשל היות החשוד פלסטיני לא מסייעת בחקר האמת. "צריך להיזהר בזה, זה דיני נפשות", הדגיש, "אחרי שהוגש כתב אישום אתם פותחים מחדש את החקירה? חברים, אתם עובדים רע מאוד".

טאוב הדגיש בהקשר זה כי "קבוצות לא אשמות בפשע אלא אנשים". הוא הוסיף כי במערכת המשפט מנסים לשמור בעיקר על עצמם - ולא פועלים כדי להגן על ראש ממשלה - אלא על כולם. כן, גם על פלסטיני שלא בהכרח אשם במעשים המיוחסים לו. "הם חושבים שהברברים בשער", הוסיף בהקשר למינויים הפוליטיים האחרונים בממשלה.

"הדליפו על אמיר אוחנה שביקש אוטו גדול? מבחינתי שייסע עם קדילק. זה בדיוק מראה את הזדוניות של המערכת", אמר סג"ל, "הסיפור של החמגשיות נחקר ביאח"ה וגויסו לו עדי מדינה. מנגד, כששופטת בבית המשפט העליון רושמת לזכותה תואר שני למרות שאין לה, או שכל בניהם של שופטי עליון מתמחים אצל שופטי עליון אחרים - כל זה סבבה. להם מותר".

אראל סיכם כי "הבחירות הן לא על עתידה של מערכת המשפט, כי זה לא מספיק מעניין את הציבור הישראלי". הוא קרא למאזינים להתעורר - כי על הפרק, לדבריו, זכויות האדם הכי בסיסיות.