ליצ'י
ליצ'יצילום: istock

לפחות 103 ילדים מתו בשבועות האחרונים מהתפרצות קדחת במדינת המחוז ביהאר שבהודו, מדינת מחוז עניה בה מתגוררים כ-100 מיליון בני אדם.

הקדחת בה לקו הילדים נקראת 'אנצפליטיס אקוטי', והיא גורמת לחום גבוה במיוחד, ירידה דרסטית ברמות הסוכר, פרכוסים, שיתוק ולבסוף מוות.

חוקרים אמריקאים שבדקו בעבר את אורח החיים המשמשים כמכנה משותף לרוב מוחלט מבין נפגעי המחלה וגילו כי אכילה מרובה של ליצ'י היא המאפיין הבולט ביותר.

פירות הליצ'י מצויים בשפע במדינת המחוז ביהאר, והתושבים העניים מתבססים במידה רבה על צריכת פירות אלו.

החוקרים האמריקאים שבדקו את המחלה טוענים כי יתכן שבליצ'י ישנם רעלנים שעדיין לא ידועים למדע והם אלו שגורמים להתפרצותה המחלה בעקבות צריכה מופרזת של הפרי.

בנוסף ל־103 הילדים שכבר מתו, עשרות רבות עדיין מאושפזים בבית החולים המקומי, ובתקשורת ההודית פורסם תצלום המציג מיטת אשפוז עליה מצטופפים מספר ילדים חולים, מפאת חוסר מקום.

תושבי המחוז הפגינו בימים האחרונים מול בית החולים בו מאושפזים הילדים, במחאה נגד הרשויות.

שר הבריאות של מדינת המחוז כינס מסיבת עיתונאים, אך במהלכה התעניין אצל העיתונאים בתוצאותיו של אירוע ספורט שעורר תשומת לב רבה בהודו, מה שגרר זעםרב מצד התושבים שטענו כי מותם של הילדים מעניין את השר הממונה על בריאותם, פחות מאשר תוצאותיו של אירוע ספורט חסר משמעות.

בכלי התקשורת ההודיים מציינים כי מחלת ה'אנצפליטיס אקוטי' מתפרצת בביהאר מדי שנה בחודשי הקיץ, ולפני חמש שנים היא הפילה 150 חללים מקרב ילדי המחוז.

עם זאת, לדבריהם, באותה שנה היה מענה רפואי טוב יותר, נערך מבצע חיסונים והושקו קמפיינים שנועדו להגביר את המודעות של ההורים למחלה ולדרכי המניעה והזיהוי המוקדם.

הפעם, כך הם טוענים, נראה כי מותם של הילדים מתקבל בשלוות נפש בקרב רשויות המחוז ובקרב ממשלת הודו.