מצעד הלהט"ב. ארכיון
מצעד הלהט"ב. ארכיוןצילום: ISTOCK

האגודה למען הלהט"ב שיגרה אתמול מכתב דחוף לניצב מוטי כהן, מ"מ מפכ"ל המשטרה ובו טענות על יחס בהתנהלות שוטרים, כך נחשף בגלי צה"ל.

"בשנים האחרונות עלתה מודעות המשטרה לצורכי הקהילה, אך לאחרונה אנו מוטרדים מיחס המשטרתי כלפינו, ומהאפשרות שנחזה בהתגברות להט"בפוביה משטרתית", טענו באגודה.

עוד כתבו, "אנו מקווים שמדובר בהצטברות אקראית של מקרים בהם שוטרים מעלו בתפקידם, ולא חלילה במגמה מדאיגה של הידרדרות ביחס המשטרתי לקהילה הגאה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, "בניגוד לנטען, אין כל שינוי ביחס שבין המשטרה לקהילת הלהט״ב, ואנו ממשיכים לשרת ולהגן על כל אדם בשיוויוניות וללא קשר למוצאו, דעותיו או זהותו המינית. כלל חריגות של שוטר בודד מערכי ונהלי המשטרה (כמו בשני מקרים שהוזכרו ושאין ביניהם כל קשר), נבדקים ומטופלים ביסודיות במישור המשמעתי והפיקודי לפי העניין, והן מהוות את הפסול והיוצא מן הכלל שאינו מייצג את הכלל".

"מן הראוי היה לציין דווקא שמדי שנה אלפי שוטרים פועלים מסביב לשעון על מנת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של קהילת הלהט״ב במצעדי הגאווה הנערכים בכל רחבי הארץ", לשון תגובת המשטרה.

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה: "גם על המשטרה מנסים ארגוני הלהט"ב להלך אימים. לאחר שהם משתיקים כל מי שמנסה להשמיע את תפיסת המשפחה הנורמלית כעת הם באים להשתיק גם את החוק והסדר אם הוא מפריע להם להמשיך ולהטמיע את אג'נדת הרס המשפחה ואת המתירנות המסוכנת שב'ארועי הגאווה' שלהם. שוטרים שפושטים על מסיבת סמים של הלהט"ב זו לא להט"בופוביה זו שמירת החוק והצלת חיים".

"אם 'מצעד הגאווה' מוכרז בכל שנה באיכילוב כארוע רב נפגעים' מישהו צריך לטפל בזה. לידינו הגיעו גם תלונות שוטרים על כך שהם צריכים לאבטח ארועי מתירנות שנעשים בהם מעשים מתחת לכל נורמות צניעות אנושיות בסיסיות. אנו מחזקים את ידי השוטרים ומשטרת ישראל להמשיך במלאכתם ולא לתת לארגוני הלהט"ב להמשיך במסע ההפחדה וההשתקה שלהם", הוסיפו בליב"ה.