צעצוע של סיפור 4
צעצוע של סיפור 4צילום: יח"צ

כאשר יצא לאקרנים הסרט 'צעצוע של סיפור' בשנת 1995, במאי הסרט הרביעי, ג'וש קולי, היה עוד בתיכון.

"אני חושב שיש לי זווית הסתכלות מעניינת מכיוון שלא עבדתי על אף אחד מהסרטים הקודמים, אז הגעתי לביים את הפרויקט כמעריץ," אומר קולי. "עבורי הדמויות בסרט הם כמו המיקי מאוס, הדונאלד דאק או הגופי של אולפני פיקסאר.

וודי ובאז נהפכו לחלק מהלקסיקון של הקולנוע. 'צעצוע של סיפור' הוא לא רק הסרט הראשון של אולפני פיקסאר, הוא היה הסרט הראשון באורך מלא שנעשה באנימציה ממוחשבת בלבד."

כמה שנים לאחר סיום הסרט הקודם 'צעצוע של סיפור' 3, יעלה הערב על האקרנים "צעצוע של סיפור 4", החלק הרביעי בסדרת הסרטים הפופולרית של אולפני פיקסאר, שכבר הכניסה קרוב לשני מיליארד דולר ברחבי העולם.

העלילה מתרחשת בחדרו של הילד אנדי, שהצעצועים שלו קמים לתחיה בהיעדרו ומנהלים מערכת יחסים חברית ומשעשעת ביניהם. בראש החבורה העליזה ניצב הקאובוי וודי, שאותו מדבב טום הנקס. בסרט הראשון הוצגה גם דמותו של בובת האסטרונאוט באז שנות־אור, שמדבב טים אלן, ושני הצעצועים התחרו ביניהם על חיבתו של אנדי. שני סרטי ההמשך הרחיבו את הרפתקאותיהם של השניים ושל יתר הצעצועים.

בסרט הקודם "צעצוע של סיפור" 3 , אנדי מסר את כל הצעצועים שלו לבוני הקאובוי.

וודי תמיד היה בטוח במקומו בעולם והאמין שתפקידו המרכזי בחיים הללו הוא לשמור על הילד שהוא בבעלותו בין אם זה אנדי או בוני. עכשיו, כאשר בוני מצרפת צעצוע בר מזל חדש לחבורה בשם "פורקי", וודי יוצא למסע הרפתקני יחד עם חברים חדשים וישנים, דרך מסע זה יבין וודי עד כמה גדול עולמנו בעבור צעצוע.

לקראת צאת הסרט, דיסני ישראל יוצאים במהלך ארצי של איסוף צעצועים ומסירתם הלאה, בשיתוף עם עמותת "רוח טובה" הפועלת תחת הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון ורשת בתי הנוער "קדימה". המבצע יתקיים בין התאריכים 16-26.6.

במסגרת הפעילות, מוזמנים הורים וילדים, לתרום את הצעצועים שהם כבר לא משחקים בהם ולמסור אותם בארבעה מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ של רשת "יס פלאנט". בתום מבצע האיסוף, הצעצועים יעברו מיון ע"י מתנדבים שיגיעו לבתי הנוער ובסוף התהליך, יתרמו לילדים שישמחו לקבלם.

הפרויקט נרקם ברוח סדרת סרטי "צעצוע של סיפור", הקוראת למשפחות לעזור לצעצועים שלהם לצאת למסע חדש, ולאפשר לילדים אחרים ליהנות מזמן משחק איתם. דיסני, מצפה לאסוף במהלך שבוע הפעילות כ-2 טון צעצועים ולחלקם לילדים שישמחו לקבלם.

היכן ניתן לתרום הצעצועים ומתי?

מכולות ממותגות בגודל של 3 מ"ר יחכו לילדים וצעצועיהם בנקודות האיסוף ביס פלאנט רשל"צ, ביס פלאנט ירושלים, יס פלאנט חיפה, ויס פלאנט באר שבע.

ובחזרה לסרט. את עבודת הבימוי לקח ג'וש קוליי שאומר שלמרות הפיתוחים הטכנולוגיים באנימציה ב־25 השנים שעברו מאז הסרט הראשון, עדיין היה חשוב לשמר את המראה המסוים של הסרט, שלא ייראה שונה מדי מבעבר. "היום הרבה יותר קל לייצר סרטים באנימציה ממוחשבת. הסרט החדש עשיר מאוד בטכנולוגיה, אבל העיקרון המנחה הוא שזה לא יהיה יותר מדי ריאליסטי, שזה לא ייראה סרט לייב אקשן" מסביר הבמאי.

הקולות נעשים בידי טום הנקס, טים אלן, ג'ואן קיוזאק, קיגן מייקל קי, ג'ורדן פיל, קיאנו ריבס. הסרט עולה בבתי הקולנוע בדיבוב לעברית ובאנגלית עם כתוביות ומופץ ע"י פורום פילם.

89 דקות מהנות. קסום להורים וילדים.