"שדה דב מהווה עורק חיים לעיר אילת"

ועדת הכספים התכנסה הבוקר (חמישי) לדיון בסוגיית סגירת שדה דב בתל אביב, תחת הכותרת "הסכנה וההשלכות בסגירת שדה התעופה 'שדה דב' על העיר אילת".

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, "רבים מאתנו סבורים שהמשמעות של העניין הזה היא נזק בלתי הפיך לעיר אילת, במדינה נורמלית לא יכולים לאפשר את הדבר הזה. ישוב שנמצא בקצה המדינה ומוקף ב-3 מדינות, והמשמעות שיש פחות אנשים שיבואו היא קריטית".

לדבריו, "חלק מהחברים ביקשו ממני לקיים דיון על הנושא, למרות שאנחנו במציאות בה המדינה כמעט משותקת, אפשרו את הדיון. הממשלה יושבת על הנושא הזה, הם לא מעבירים את חוות הדעת, כי הם במהלך דיונים".

"לפני השאלה המשפטית, שהיא שאלה קשה, בכל מקרה גם אם ההחלטה שסוגרים את שדה דוב, מדובר על כמה שנים, לא משהו שקורה מחר. לסגור את שדה דוב ב-1 ליולי, זה חלם. למה צריך לעשות זאת מוקדם? יכול להיות שבמשך ה-3 שנים שיש עד לבנייה בפועל, נוכל להגיע להסכמות ונמנע מלהביא לאילת סבל רב", הוסיף גפני.

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר בדיון, "אני פותח את העיתונים ורואה שמנסים לעשות לי דה-לגיטימציה. לבחון את מנהיגותי ולזלזל בה, וזה דבר לא ראוי".

"יושבים אנשים במגדל השן ומרגישים פטרונות, ואני פונה ליועץ המשפטי לממשלה: אנא הגנו עלינו אנשי הציבור", הוסיף.

הלוי הסביר את הבעיה, "שדה התעופה דב מהווה עורק חיים לעיר אילת כתחנה המרכזית היחידה של העיר. טסים דרכו למעלה ממיליון איש בשנה ומתוכם 80 אלף רק כדי לקבל שירותים רפואיים. זה מספר מטורף. מנסים להגיד שאנחנו מספסרים בחולים? זו בושה וציניות בהתגלמותה. האם לתושבים אחרים מאזורים אחרים גם היו מדברים ככה?".

חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שיזם את הדיון יחד עם חה"כ מיקי לוי, דחה את הטענות נגד הטיפול המאוחר בנושא, "לא התעוררנו עכשיו אלא קיימנו דיונים מעמיקים בנושא בוועדות הפנים ועוד, כולל הצגת חלופות לפרויקט המדובר בלי לפגוע בכל הצדדים המעורבים. חשוב להדגיש, הסוגיה המרכזית היא לא הזכויות של בעלי הקרקע, לכל אדם יש זכות קניינית ואף אחד מאיתנו לא רוצה לפגוע בהם או בזכויות שלהם".

לדבריו, "הסוגיה כאן היא כלכלית על החלק של המדינה בפרויקט, המדינה כרגע משלמת מחיר על ההתנהלות הלא חכמה לאורך כל הדרך בשלבי התכנון והשיווק, יש מספיק חלופות של שטחים שהמדינה יכולה לשווק אותם. הדבר המרכזי כרגע הוא שחייבים זה לקבל עוד זמן של שנתיים או שלוש בלי לסגור את החמצן הפיננסי של העיר אילת ועשרות אלפי התושבים שבחרו לגור בה למרות הסיכונים הבריאותיים והכלכליים שכרוכים במרחק מהמרכז. בזמן הזה המדינה צריכה למצוא חלופות של שיווק שטחי ציבור אחרים על מנת למנוע את הפגיעה העתידית של סגירת שדה דב וניתוק העיר אילת".