בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (חמישי) לראיון של ראש המוסד לשעבר שבתי שביט לעיתון "מעריב", בו כינה שביט את בוחרי הליכוד, "אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה".

‏"הם קראו לנו צ'חצ'חים, מנשקי קמעות, 'בוטים', ועכשיו אנחנו 'אנשים חסרי דעת'", צייץ נתניהו, "אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי".

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, הגיבה גם היא לדברי שביט, "שביט, אתה הוא חסר הדעת האמיתי שאינו מבין דבר וחצי דבר בדמוקרטיה. אתה יכול להחליף את העם שבחר בנו? נסה".

"אתה צריך להתבייש ולהתנצל בפני הציבור על אמירה מבזה שמגיעה מתוך התנשאות מזוקקת. אצלנו קוראים לזה 'בלא חשומה' - בלי בושה. אתה פשוט חסר בושה", הוסיפה רגב, "ואתם, חבורת אנשי השמאל, תמשיכו לזלזל בנו ולקרוא לנו בשלל שמות כמו בוטים, עדר של בהמות ומנשקי מזוזות - ואנחנו נמשיך להנהיג ולהוביל את המדינה בבטחה".

השר אופיר אקוניס תהה בפייסבוק בעקבות דברי שביט, "אני כבר לא מדבר על ההתנשאות. וגם לא על הזלזול הקיצוני בבני אדם. אני רק שואל: מהן מקורות השנאה שלו ושל חבריו - ובהשראת מי הסגנון הנבוב והירוד הזה?".

ח"כ ברק: אמירה אומללה, שחצנית ומתנשאת

ח"כ קרן ברק (ליכוד) כינתה את דברי שביט "אמירה אומללה, שחצנית ומתנשאת", והוסיפה, "אני חשה רחמים עזים עליו, על משפחתו ועל סובביו. אדם שעמד בראש מערכת מכובדת ומצהיר על עצמו כלוחם, בוחר את יעד המלחמה הבאה שלו כ-2 מיליון אזרחי המדינה הדמוקרטית המפוארת שלנו, שחושבים אחרת ממנו.

כדי לרומם את עצמו, הוא מרגיש צורך להקטין אותנו, מעיד הרבה יותר עליו, על ההערכה העצמית שלו, על קטנותו ובעיניי על עליבותו - אנשים גדולים, לא צריכים להקטין אחרים כדי להרגיש גדולים. זקנתו של שבתי שביט מביישת את צעירותו!".