נותרו במעצר
נותרו במעצרistock

שלוש נערות נעצרו ביום שלישי על ידי המשטרה בעת שלטענתן סבבו סביב שערי הר הבית.

המשטרה טענה כי הקטינות הפריעו לשוטרים בעת מילוי תפקידם, וביקשה לשחררן בהרחקה של שלושים יום מהעיר העתיקה, תוך חתימה על ערבות כספית.

למרות זאת החליט שופט בית המשפט לנוער בירושלים לשחררן בהרחקה של עשרה מטרים בלבד משערי הר הבית עד סוף החודש, ובהפקדה כספית על סך 300 ש"ח. הקטינות סרבו להפקיד את התשלום, ונותרו במעצר. הן יובאו היום לדיון בנוגע להמשך מעצרן.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג את הנערות מסר, "למרות הצהרות המשטרה החוזרות ונשנות לבית המשפט כי יאפשרו לנערות להתפלל בסמוך לשערי הר הבית כל עוד אין מבצע מיוחד או נהירת המון מתפללים, בכל זאת פעם אחר פעם המשטרה מרחיקה את הנערות עשרות מטרים משערי ההר, ולאחר שהנערות הביעו את מחאתן הן נתקלו באלימות קשה".

לדבריו, "החלטת בית המשפט למעשה חזרה על החלטות בית המשפט המחוזי, והרחיקה את הנערות רק 10 מ' משערי ההר. עם זאת הנערות מביעות את מחאתן על התנהלות המשטרה ונותרו במעצר בשל סירובן לשלם את ההפקדה שקבע בית המשפט".

ממשטרת ישראל נמסר:

''בניגוד מוחלט לנטען, הקטינות הפרו באופן בוטה את הכללים הנהוגים בשערי הר הבית, ע"י כך שהפריעו לבידוק הביטחוני ולפעילות השוטרים, ולאחר שהתבקשו מספר פעמים לזוז לצד הדרך, הן המשיכו בסירובן ובהפרעה לשוטרים. כתוצאה מכך השוטרים נאלצו לעכבן. בסיום חקירתן, הן הובאו בפני בית המשפט שבחן את חומר החקירה שהוצג לפניו על ידי נציג המשטרה, שקבע את תנאי שחרורן בהם תנאי הרחקה.

״משטרת ישראל פועלת ברחבי העיר העתיקה בכלל ובהר הבית בפרט תוך שמירה על הסדר הציבורי במקום לצד מכלול של איזונים הנעשים למען כלל התושבים והדתות השונות, לקיום חופש הפולחן הדתי. המשטרה תפעל בנחישות וללא פשרות נגד כל אדם שינסה להפר את הכללים הנהוגים במקום".