כרמל שאמה הכהן: ''אני ראש העיר הכי מסורתי שהיה ברמת גן''

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, שוחח אחר הצהריים (חמישי) עם עיתונאים בעקבות הטענות נגדו ולפיהן הוא מדיר אוכלוסייה דתית וחרדית מרמת גן.

"רמת גן היא עיר עם אופי מאוד ברור, מאוד מובהק, לא חילונית ולא דתית, אלא בין בני ברק לתל אביב. אני לא בקיא בהלכות שבת, אבל כולם מדברים על סטטוס קוו והציביון יהודי של העיר. כל אדם דתי שגר פה יראה כל שינוי כגדול, אבל אדם שיבוא ויראה את הדברים מבחוץ לא יגיד שיש החלנה בעיר", טען שאמה-הכהן.

לדבריו, "יש התחשבות בכולם. לדוגמה בעניין תחבורה ציבורית, החילונים רוצים קווים שיעבדו כמו שצריך בשבת והדתיים לא מוכנים להתפשר כלל. יש צורך אמיתי בתחבורה ציבורית בשבת. זה צורך חברתי. כל המועמדים שלנו לפני הבחירות תמכו בפתרון השאטלים. יש אנשים שחושבים שאני במסע נגד היהדות. אני מאוד מוטרד מההגירה של דתיים שיוצאים מרמת גן".

הוא סיפר כי עמד על כך שהפתרון לתחבורה בשבת לא יעבור דרך השכונות. "אני ראש העיר הכי מסורתי שהיה ברמת גן", הצהיר.

לדבריו, דלתו פתוחה לדיון בכל נושאי הדת והוא מצוי בקשר טוב עם נציגי הסיעות הדתיות. הוא אף ציין שהוא מקיים פעם בשבוע מפגש עם נציגי הציבור הדתי.

ראש העיר סיפר שהוא מקבל תגובות קשות מאוד ברחוב. "כשמישהו אומר לי 'לא נצביע לך בבחירות הקרובות' אני יכול לקבל את זה, אבל כשמישהו אומר 'אתה לא תגיע לבחירות הקרובות' כאילו השבת תתבע את עלבונה, זו לא יהדות".

הפגנה ברמת גן: שומרים על השבת

שאמה-הכהן התייחס לתקרית שבה נמנע מהזמר נתן גושן לשיר עם נערה בבמת יום העצמאות לציבור הדתי.

"הבמה הוגדרה כמותאמת לציבור הדתי. זו לא הגדרה הלכתית אלא הגדרה להתאמה לקהל. רצינו שיהיה מענה לציבור הדתי. במופע היו בקהל חילונים ודתיים. בועדה שדנה על זה לאחר מכן, אנשי העירייה אמרו שאסור היה להלבין את פני הנערה ומי שזה הפריע לו יכול היה לגשת הצידה. היה שיקול דעת שגוי לדעתי".

הוא ציין כי ההחלטה לפטר את מנהל בימת התרבות לציבור הדתי לא נבעה בגלל הטעות בשטח אלא "בגלל השקר". ראש העיר סיפר שאנשי עירייה הוציאו דו"ח שלפיו שהנערה לא עלתה לשיר בגלל תקלה טכנית אבל הוא לא חתם עליו משום שביקש לברר את הנושא לעומק. אחר כך קיבל תיעוד מהשטח בו התברר כי התבקשה שלא לעלול לשיר בשל סיבה דתית.