לתמוך במאמצי ארה״ב נגד התוקפנות האיראנית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל הערב (חמישי) האם ארצות הברית תתקוף את איראן לאחר שהפילה מל''ט אמריקני, והשיב: "אתם תגלו בקרוב".

מוקדם יותר הגיב טראמפ להפלת המל"ט של הצבא האמריקני בשמי המפרץ הפרסי על ידי משמרות המהפכה של איראן. "איראן עשתה טעות גדולה מאוד", כתב טראמפ בטוויטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי ״ב-24 השעות האחרונות איראן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארה״ב ונגד הקהילה הבינלאומית. אני חוזר וקורא לכל האומות החפצות בשלום ובביטחון לתמוך בארה״ב במאמציה נגד התוקפנות האיראנית''.

צבא ארצות הברית הודיע כי המל"ט האמריקני הופל על ידי איראן במיצר הרמוז, במרחק של 34 קילומטרים מהמרחב האווירי של איראן. המל"ט לא נכנס לשטח האווירי של איראן.

הגנרל ג'וזף גוסטלה, המפקד הבכיר של חיל האוויר האמריקני במזרח התיכון, אמר "התקיפה המסוכנת והמסלימה הזאת הייתה לא אחראית ואירעה ליד נתיב אווירי בין דובאי, איחוד האמירויות הערביות, עומאן, וייתכן כי סיכנה אזרחים חפים מפשע".

משרד החוץ האיראני טען כי מדובר בהפרת ריבונות הרפובליקה האסלאמית ומפקד משמרות המהפכה אף הזהיר כי צבא איראן לא יהסס להגיב לכל ניסיון להפר את ריבונות ארצו.