תנסו, תתנסו. תיכשלו ותצליחו
תנסו, תתנסו. תיכשלו ותצליחוצילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל הבוקר (שישי) את פניהם של בני הנוער מתנועת "אחרי'", שערכו את מסע הסיום של שנת הפעילות בצעידה אל ירושלים, בטקס שהתקיים בהר הרצל.

לאחר צעידה לילית אל ירושלים, קיבל הנשיא את פניהם וברך אותם על פעילותם הענפה והמוערכת.

"אחריי" היא עמותה חינוכית חברתית הפועלת במטרה להצמיח מנהיגות צעירה ולעודד מעורבות חברתית בקרב בני נוער. לתנועה 400 מסגרות פעילות בכל הארץ בהן לוקחים חלק 8,000 משתתפים מדי שנה.

תנועת "אחריי" החלה את דרכה בשכונת התקווה בדרום תל אביב במטרה לסייע לנערים ולנערות שנתקלו בקשיים במהלך התגרותם. משם, צמחה אחריי והפכה לכוח חברתי משמעותי הפועל מאילת ועד קריית שמונה עד שכיום לתנועה 50 אלף בוגרים.

"השירות הצבאי הוא חובה המעוגנת בחוק, אבל בעבור רבים הוא זכות גדולה, תקווה ישראלית. גם תנועת 'אחריי' היא תקווה ישראלית. עשרות אלפי הבוגרים שעברו במסלולים השונים של התנועה השתלבו במארג החיים של החברה שלנו, תרמו, יצרו ופעלו למען טובת הכלל", אמר ריבלין.

"בהר הזה נקברה לא מזמן גם רעייתי, נחמה, שפעלה רבות למען נערים ונערות בסיכון", סיפר הנשיא. "לפעמים היא הזכירה לנערים ולנערות שהיא פגשה אותם, שמותר להם לחלום. שאפשר להגשים חלומות. גם לכם, נערים ונערות, היא שבה ואמרה, יש את הכלים והכוח לעצב את חייכם".

הנשיא פנה לבני הנוער, בוגרי תנועת "אחריי" ואמר: "אתם בני ובנות הנוער, מייצגים עבורנו את האפשרות לבנות עולם טוב יותר, עתיד טוב יותר. כל החיים לפניכם. ולכן, אנחנו בונים עליכם שתעשו עבודה טובה יותר מאתנו. שתבנו חברה מאוחדת יותר, שוויונית וצודקת יותר. חברה שבה יש מקום לכל אדם, ולכל אדם יש תקווה. יש לכם זמן. נצלו אותו. תנסו, תתנסו. תיכשלו ותצליחו. אל תפחדו להאמין בעצמכם, אל תפחדו להשתנות. זה הכוח שלכם וזו המתנה שלכם''.

אופל בת ה-18 משדרות, סיפרה לנשיא על פעילותה ב"אחריי": ״אני זוכרת את עצמי כילדה בכיתה י' מגיעה לאימון הראשון ב'אחריי'. אני לא בטוחה מה משך אותי, לא הבנתי מה רוצים ממני, מה זה הריצות האלה, מה זה מצב שתיים, מי זה בכלל המדריך הזה ולמה הוא קשוח איתנו? האימונים הראשונים היו מאד קשים אבל הקבוצה דחפה וסקרנה אותי, אז נשארתי. התחלתי להגיע אימון אחר אימון. אני זוכרת איך חבריי לקבוצה לא וויתרו עליי, משהו אותי איתם עם ראבק בעיניים למרות שגם להם היה קשה. האימונים והסדרות פיתחו אצלי את יכולת המנהיגות, חיזקו בי את ערך החברות, אתגרו אותי ולימדו אותי לנשוך שפתיים כשקשה".

"ב'אחריי' לראשונה פגשתי אנשים שונים ממני, שלא יצא לי להכיר, ויותר מזה לא חשבתי שאהיה חברה שלהם. 'אחריי' מצליחה לחבר בין דתיים, חילונים, מסורתיים, בדואים, דרוזים, חרדים וכלל החברה הישראלית״.

אמיר סטרוגו מנכ"ל העמותה הודה לנשיא ואמר: "כבוד נשיא המדינה, קראנו בעיון את נאום ארבעת השבטים, היום אנו זוכים לארח אותך בשבט החמישי, שבט האחדות שבו כולם, כולל כולם, עובדים ופועלים במשותף למען יצירת חברה טובה יותר. תנועת 'אחריי' מוכיחה שאפשר אחרת, חניכי 'אחריי', גם ברוח הבחירות, פונים לנשיא וממליצים - הגיע זמן אחדות".