ישיבת מועצת הרבנות הראשית בה החליטו על שינוי מתכונת הבחינות
ישיבת מועצת הרבנות הראשית בה החליטו על שינוי מתכונת הבחינותצילום: דוברות הרבנות הראשית

במסגרת המתכונת החדשה של בחינות הרבנות והדיינות החליט הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לבטל את מבחן "דרך ארץ", אותו יזם והוביל קודמו, הרב דוד לאו.

לרגל השינויים במתכונת הבחינות כינס בשבוע שעבר הרב יוסף, את בודקי ועורכי הבחינות על מנת לסקור את השינויים שנעשו במבחני הרבנות ולחדד בפני בודקי הבחינות את מטרות המבחן והליך הבדיקה.

ביום העיון המיוחד לעורכי ובודקי הבחינות בנושאי רבנות ודיינות השתתפו כ-60 רבנים ודיינים האמונים על עריכת ובדיקות הבחינות ברבנות ודיינות.

המתכונת החדשה נקבעה לאחר בחינה מעמיקה של נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יוסף, יחד עם מועצת הרבנות הראשית בה עלה הצורך להתאים את מבחני הרבנות הראשית לנושאים היותר מעשיים בהלכה שרבנים ודיינים נדרשים אליהם בתוקף תפקידם במהלך כהונתם כרבנים אזוריים ומורי הוראה.

אחד המבחנים שבוטלו הוא מבחן 'דרך ארץ' שתיקן הרב הראשי, הרב דוד לאו, לפני כארבע שנים. מהרבנות הראשית נמסר: "השינויים שנעשו ובין היתר השינוי של ביטול מבחן בדיני בין אדם לחברו נובע בעקבות עמדת הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית היא כי בהכשרתו של רב יש להתמקד בידע ההלכתי הדרוש לרב ולכן הורחבו המבחנים להעמקת הידע בבית יוסף בכל תחומי ההכשרה. דרך ארץ ובין אדם לחברו, לא לומדים במבחן בכתב אלא במבחן המעשה".