בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'כחול לבן', בני גנץ, תקף בצהריים (ראשון) בפוסט שפרסם בפייסבוק את החלטת ראש הממשלה נתניהו למנות את יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לחבר הקבינט המדיני-ביטחוני.

"מדובר בהפקרות ביטחונית תמורת חסינות משפטית. המציאות הביטחונית באזור מתערערת, ואנחנו במרחק החלטה קצרה מלחימה שכמותה לא ראינו במזרח התיכון מאז מלחמת המפרץ", טען גנץ.

"ובמה עסוק נתניהו, מר 'איראן לפני הכול', הבוקר? בהכנסת בצלאל סמוטריץ לקבינט הביטחוני, החדר הרגיש ביותר במדינת ישראל", הוסיף יו"ר כחול לבן.

לדבריו, "אדם שעודד אזרחים לחסום כבישים ולהתעמת עם כוחות הביטחון וקרא "לדלל" את אוכלוסיית עזה, ישב בחדר, מול רמטכ"ל וראש מוסד שיפרטו את התכניות הביטחוניות הרגישות והסודיות ביותר? והדיון שם יתנהל ברצינות ולטובת המדינה ואזרחיה?".

"ביבי- אל תמכור את ביטחון ישראל עבור חסינות, אל תהפוך את הביטחון שלנו לסחר-מכר פוליטי ואישי. עצור את מינוי סמוטריץ לקבינט", קרא גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ביום שני שעבר ליו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין רפי פרץ על ההחלטה למנותו לשר החינוך בממשלת המעבר. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מונה לשר התחבורה. סמוטריץ' יהיה גם חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ורפי פרץ, תא"ל במיל', יהיה משקיף בקבינט.

בהודעת נתניהו נאמר כי "לבקשת איחוד מפלגות הימין סוכם כי הרב רפי פרץ ימונה לתפקיד שר החינוך ומשקיף בקבינט וח"כ בצלאל סמוטריץ' ימונה לתפקיד שר התחבורה וחבר בקבינט.

"הצדדים סיכמו על שמירה מלאה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה כפי שהיה נהוג בישראל מזה עשרות שנים. הרב ח"כ פרץ וח"כ סמוטריץ' הודו לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון והוסיפו כי השותפות העמוקה בין הציונות הדתית ואיחוד מפלגות הימין לבין הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תימשך גם במערכת הבחירות ולאחריה".